صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / یک کارشناس مسائل آمریکا: هدف آمریکا از دخالت در ونزوئلا ائتلاف سازی علیه مادورو است
یک کارشناس مسائل آمریکا: هدف آمریکا از دخالت در ونزوئلا ائتلاف سازی علیه مادورو است

/بررسی آخرین تحولات سیاسی ونزوئلا و مداخلات غیرقانونی آمریکا در امور داخلی این کشور/

یک کارشناس مسائل آمریکا: هدف آمریکا از دخالت در ونزوئلا ائتلاف سازی علیه مادورو است

یک کارشناس مسائل آمریکا معتقد است: آمریکایی‌ها به دنبال بسیج رهبران منطقه‌ای اجماع جهانی و ائتلاف سازی ضد مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هستند.

رئیس جمهوری ونزوئلا.jpg

به گزارش کسب و کار نیوز، ابوذر گوهری مقدم که در نشست تخصصی با موضوع «بررسی آخرین تحولات سیاسی ونزوئلا و مداخلات غیر قانونی آمریکا در امور داخلی این کشور» صحبت می‌کرد گفت: فردی خود را به عنوان رئیس‌جمهور موقت معرفی کرده است که معتقد است طبق قانون اساسی این کار صورت گرفته در حالی که این حرف به لحاظ قانونی منطقی نیست.

وی تاکید کرد: هدف آمریکایی‌ها این است که رهبران منطقه آمریکای لاتین را ضد مادورو بسیج کنند و اجماع جهانی و ائتلاف سازی علیه رئیس جمهور قانونی این کشور به راه بیاندازند.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین بیان کرد: آنچه در ونزوئلا اتفاق افتاد به نوعی شبیه انقلاب‌های رنگی اروپای شرقی و آسیای میانه است که تلاش می‌کنند به اپوزیسیون مشروعیت ببخشند. یکی از بزنگاه‌هایی که آمریکایی‌ها معمولاً استفاده می‌کنند ایام انتخابات است زیرا در این شرایط فضا دو قطبی می‌شود. در ونزوئلا هم چنین اتفاقی رخ داده است و معتقد هستند که دولت فعلی در انتخابات دست برده است.

وی همچنین بیان کرد: درواقع آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که بین مردم شکاف ایجاد کنند و به گونه‌ای عمل کنند که درآمد نفتی ونزوئلا صفر شود و آنها علاوه بر این که نفت خود را می‌فروشند پول‌هایشان بلوکه شده و به کشورشان باز نگردد. در واقع به دنبال اپوزیسیون‌سازی و رهبرسازی هستند که در حال حاضر از گوآیدو رئیس مجلس ونزوئلا حمایت می‌کنند.

گوهری مقدم همچنین بیان کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق نظامی دولت ونزوئلا را تحت فشار قرار دهند و انتظار داشتند که در همان فاز اول اقداماتی که علیه مادورو انجام می‌دهند به نتیجه برسد که این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در حال حاضر ارتش ونزوئلا همچنان با مادورو است و زمان چاوز هم به سیستم این کشور وفادار بوده. گرچه نمی‌توان منکر ناکارآمدی دولت مستقر در ونزوئلا شد اما کاریزمای چاوز و مادورو همچنان وجود دارد و شکسته نشده است و رویکردهای ضد امپریالیسم مردم ونزوئلا هم همچنان برقرار است و با توجه به حمایت‌های کشورهایی مانند روسیه و چین و ونزوئلا موجب می‌شود آمریکایی‌ها نتوانند به اهداف خود برسند.

این کارشناس مسائل آمریکا همچنین اظهار کرد: فردی مانند گوآیدو سال‌های زیادی در آمریکا تحصیل کرده و به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها آن را با هدف وارد مجلس کرده و به ریاست مجلس رساندند برای این که بخواهند اعمال نفوذ خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.