چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / افزایش امنیت تراکنش های بانکی
افزایش امنیت تراکنش های بانکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی:

افزایش امنیت تراکنش های بانکی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی­ گفت: کارت های هوشمند بانکی موجب ارتقای امنیت تراکنش های بانکی است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی­ گفت: کارت های هوشمند بانکی موجب ارتقای امنیت تراکنش های بانکی است.

ناصر حکیمی  با بیان اینکه لازم نیست که تمام کارت های مغناطیسی به هوشمند تبدیل شود، اظهار داشت: پرداخت با موبایل همراه و کارت بانکی هوشمند با امنیت بیشتری خواهد بود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با بیان اینکه سیستم پرداخت با کارت هوشمند از سال ۹۸ قابل استفاده است، افزود: اگر کارت های بانکی هوشمند شود پرداخت آفلاین نیز میسر است و در صورت لزوم در انتظار ارسال قرار می گیرند.

وی گفت: صاحب کارت هوشمند می تواند مدیریت خطر (ریسک) کند. تراکنش های ریز را می توان در مجموع با یک رمز بانکی به بانک ارسال کرد و کاهش مبلغ از حساب اصلی کم می شود.

حکیمی افزود: هنوز امکان استفاده از گوش های همراه بعنوان کیف پول امکان پذیر نیست. در مورد برخی از گوشی های تلفن همراه، سازنده تلفن اجازه استفاده از تلفن همراه بجای کارت هوشمند را نداده است.

وی با اشاره به چگونگی برداشت مستقیم از حساب بانک، گفت: برخی از پرداخت های بانکی دوره ای، روزانه، ماهیانه و یا در یک موعد مقرر است. می توان از طریق ثبت درخواست در داخل بانک به بانک مورد نظر اجازه داد بعد از یک اطلاع رسانی کوتاه از طریق بانک و تائید کاربر، قبوض دوره ای مانند قبض موبایل پرداخت شود.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه در ۱۸ بانک کشور سیستم برداشت مستقیم عملیاتی شده است، اظهار داشت: این مساله در شرکت هایی مانند استارت آپ ها بسیار کاربرد دارد.­

وی به دیگر مزایای بانکداری الکترونیک اشاره کرد و گفت: در سیستم بانکی توسعه یافته الکترونیکی امکان دبه کردن و جابجایی تراکنش های بانکی غیرممکن است، بنابر این می توان به سیستم تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) اعتماد کرد.

حکیمی افزود: بلاک چین(بلوک زنجیره) یک نوع سیستم ثبت اطلاعات دیجیتالی است و با ثبت دفتر سنتی بسیار متفاوت است.

وی گفت: اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریبا غیرممکن است.

حکیمی افزود: بیت کوین اولین کاربرد از فناوری بلاک چین است. اگر بلاک چین یک سیستم عامل باشد، بیت کوین نرم افزاری روی این سیستم عامل است.

وی با بیان اینکه بلاک چین یک ابزار است، گفت: هویت طرف معامله با بیت کوین مشخص و قابل اعتماد نیست.

همچنین مطالعه کنید:

رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن

به گزارش کسب و کار نیوز ، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.