صفحه اصلی / استان ها / فارس / کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی
کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی

کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی

‌رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز گفت: علی رغم توسعه‌ای چشمگیری که در سرانه ورزشی فارس طی سالهای اخیر شاهد بوده و هستیم اما مرکز این استان، شیراز، کلان‌شهری فقیر به لحاظ سرانه ورزشی است.

حسن‌زاده

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، کاووس عباسی گفت: امروز شیراز را می‌توان شهر بی صاحب نامید، شهری که شهرداری و شورای آن حمایت از ورزش را حرام می‌دانند.

وی با بیان اینکه در سراسر جهان برگزار کننده اصلی المپیک‌ها و رویدادهای بزرگ ورزشی، شهرداری است، گفت: در ایران هم بسیاری از شهرها و استان‌های کوچک‌تر از فارس و شیراز، شهرداری و شورا حامی اصلی ورزش هستند، جایی که شهرداری بوشهر ۶ میلیارد برای فوتبال هزینه می‌کند، شیراز از قافله عقب مانده است.

عباسی با بیان اینکه در گذشته حضور کمال پاک‌فطرت در شورا، نقطه قوتی برای ورزش محسوب می‌شد، گفت: نمی گویم تنها پاک‌فطرت حمایت می‌کرد اما امروز همان اندک حمایت هم وجود ندارد.

وی با تصریح اینکه نشاط، شادابی، امید و سلامتی همه در گرو ورزش و توجه به ورزش است، گفت: نقش شورا و شهرداری که تنها دریافت عوارض و کار عمرانی نیست؛ امروز باید شهرداری و شورا در صدر برنامه‌های خود، فعالیت‌های ورزشی برای همه مردم را داشته باشد.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان شیراز با بیان اینکه نگاه شورا و شهرداری تنها به دو تیم فجر و قشقایی معطوف شده است، گفت: ورزش و رشته فوتبال تنها این دو تیم نیست.

او در عین حال گفت: حتی اگر به دنبال رونق اقتصادی و گردشگری هستیم، مسیر آن از ورزش عبور می‌کند، جایی که مردم برای تماشای مسابقات و رویدادها هزینه می‌کنند و شغل و رونق ایجاد می‌شود، فعالیت‌های ورزشی و گسترش آن در تمام ابعاد است.

عباسی با بیان اینکه برگزاری سمینار مداحان را حلال می‌دانند و ورود به ورزش را حرام، گفت: زمانی در این شهر شاهد حضور تیم‌هایی از رشته‌های بسکتبال، والیبال و فوتبال در سطح لیگ برتر بودیم اما امروز چه داریم؟

رئیس هیئت فوتبال شهرستان شیراز با طرح این ادعا که بعضی از نمایندگان شورا و مجلس حتی نشانی ورزشگاه شهید دستغیب شیراز را بلد نیستند، گفت: نمایندگان وقت رفتن به مجلس ورزشکار و فعالیت ورزشی را خوب می‌شناسند، اما بعد از گرفتن رأی می‌گویند خداحافظ.

عباسی با تاکید براینکه رسانه‌ها در انعکاس مشکلات و مطالبات ورزش باید جدی تر و پویاتر ورود کنند، گفت: امروز خوشبختانه استاندار یک فرد بومی است که فارس و شیراز را خوب می‌شناسد، زمانی برخی استانداران را اگر وسط شیراز رها می‌کردی نمی‌توانست شخصاً راه استانداری را پیدا کند.

توجه به تأثیر ورزش در رفع مشکلات اجتماعی

رئیس هیئت فوتبال شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد که نمایندگان شورای شهر و شهردار شیراز با همدلی و همراهی بیشتری از ورزش این شهر حمایت کرده و به اعتلای آن کمک کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز نیز با تأیید مطالب طرح شده از سوی رئیس هیئت فوتبال شیراز، همکاری شهرداری در توسعه ورزش همگانی را مطلوب ارزیابی نکرد.

بهتاش فضلی با اشاره به وجود ۳۲ کمیته و انجمن ورزشی در زیرمجموعه هیئت ورزش همگانی شیراز، گفت: امروز بهترین داوران و کارشناسان در هیئت ورزش همگانی حضور و فعالیت دارند که باید از وجود این ظرفیت بهره برد.

فضلی با تاکید براینکه تمام هیئت‌های ورزشی از عدم حمایت شورا و شهرداری شیراز گلایه مند هستند، گفت: باید قدر ورزش و فعالیت‌های ورزشی و تأثیر شگرف آن بر رفع مشکلات اجتماعی را بدانیم.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان شیراز ابراز امیدواری کرد که با حضور استاندار جدید فارس و نگاه مثبت وی به حضور ورزش و گسترش فعالیت‌های ورزشی، شاهد ارتقا این حوزه باشیم.

انتهای پیام

 

 

 

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.