چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / چرا کارفرمایان در جلسه دستمزد شرکت نکردند؟

چرا کارفرمایان در جلسه دستمزد شرکت نکردند؟

نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار این هفته در حالی برگزار شد که علیرغم شرکت نمایندگان کارگری و دولت، نمایندگان کارفرمایی از حضور در آن خودداری کردند.

843

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته در جریان مذاکرات مزدی و در کمیته دستمزد، گروه کارگری به عدد دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان برای تعیین رقم هزینه معیشت خانوارهای کارگری رسیدند و مقرر شد تا این رقم مبنای مذاکرات مزد سال‌های آینده باشد. این در حالی است که با نوسان شدید نرخ ارز که از ابتدای امسال خود را نشان داد، بسیاری از بازارهای داخلی تحت تأثیر قرار گرفتند؛ به نحوی که افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل دستمزد امسال احساس نشد و قدرت خرید کارگران تحت تأثیر نوسان نرخ ارز و شرایط حاکم بر اقتصاد به شدت کاهش یافت.

به گفته مقامات کارگری، عقب افتادگی مزدی کارگران نسبت به رقم سبد معیشتی که سال گذشته تعیین شد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. پیش از این آخرین رقم هزینه سبد معیشت ماهانه خانوارهای کارگری بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.‌ مذاکرات دستمزد سال ۹۸ کارگران قرار بود با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در دستور کار جلسه دوشنبه این هفته قرار گیرد که با غیبت نمایندگان کارفرمایی همراه شد.

انتهای پیام

خبرنگار: ندا خسروشاهی

دبیر خبر: متین کاکویی

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.