صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / دستجردی: امید به زندگی زنان پس از انقلاب، ۲۳ سال افزایش یافته است
دستجردی: امید به زندگی زنان پس از انقلاب، ۲۳ سال افزایش یافته است

دستجردی: امید به زندگی زنان پس از انقلاب، ۲۳ سال افزایش یافته است

دبیرکل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد گفت: امید به زندگی در زنان قبل از انقلاب ۵۴ سال بود اما با افزایش ۲۳ ساله به ۷۸ ساله رسیده است.

دستجردی

به گزارش کسب و کار نیوز، مرضیه وحید دستجردی در همایش زنان طلایه‌داران انقلاب اسلامی که عصر امروز (۱۰ بهمن) در سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد، با بیان اینکه به تعبیر امام اگر زنان صالح باشند کشور صالح می‌شود و اگر زنان فاسد باشند جامعه فاسد می‌شود، گفت: این سخنان نشان می‌دهد زنان ستون‌های جامعه هستند لذا امروز بیش از هر زمان دیگری مسؤولیت زنان سنگین است.

دستجردی در ادامه افزود: ما در جهانی به سر می‌بریم که تفرعن و جهانخواری بیداد می‌کند و ما دچار بی‌قانونی‌ای هستیم که حتی نمی‌توان اسم آن را قانون جنگل گذاشت و کشورهای متفرعن به هیچ حقوقی پایبند نیستند و از این رو حقیقت جمهوری اسلامی که مردم آن برای برقراری عدل قیام کردند بسیار سنگین است.

وی با اشاره به قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، گفت: ما همچنین شاهد دستگیری و برخورد غیر انسانی با مرضیه هاشمی خبرنگار زن مسلمان بودیم درحالی که آمریکا شعار حقوق بشر می‌دهد اما نعل وارونه می‌زدند و از این رو جزای تلاش و مبارزه با استکبار تحریم و جنگ است اما انقلاب اسلامی رو به پیشرفت دارد و توانسته دشمنان را در منطقه و جهان سرکوب کند.

دستجردی با تاکید بر اینکه دشمن با وجود فعالیت چهل نتوانسته انقلاب اسلامی را به دلیل اهداف والای آن کمرنگ کند، تاکید کرد: دستاوردهای زنان در انقلاب اسلامی بی‌نظیر است؛ قبل انقلاب تعداد استادان زن کشور به ۱۰ نفر نمی‌رسید اما امروز ۵۰ درصد کرسی‌های استادان دانشگاه‌ها به زنان تعلق دارد.

دبیر کل جبهه زنان اصولگرا و کارآمد با بیان اینکه وقتی حضور زنان به ۷۰ درصد در دانشگاه رسید دولت ناچار به ایجاد سهمیه برای مردان شد گفت: امید به زندگی در زنان قبل از انقلاب ۵۴ سال بود اما با افزایش ۲۳ ساله به ۷۸ ساله رسیده است و این بسیار مهم و مبتنی بر موهبت نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه قبل انقلاب ۳۵ درصد زنان باسواد بودند اما امروز ۹۰ درصد باسواد و ۴۰ درصد آنها نیز تحصیلات دانشگاهی دارند، گفت: امروز ۲۷۰۰ نفر از زنان از استادان حوزه علمیه هستند و این نشان می‌دهد زنان در همه رشته‌ها پیشرو بوده‌اند.

دستجردی افزود: ما امروز در ۳۸ رشته ورزشکار زن داریم در حالی که قبل انقلاب تنها در ۸ رشته زنان فعال بودند و این نشان می‌دهد برخلاف تبلیغات دشمن، حجاب هیچ محدودیتی برای زنان نبوده است.

این عضو شورای مرکزی جمنا ادامه داد: ۳۵ هزار زن مربی، ۱۶ هزار داور زن، ۳۰ هزار ورزشگاه اختصاصی زنان و ۱۲ هزار زنان شرکت کننده در رشته‌های ورزشی از برکات انقلاب است اما با این وجود دشمن جمهوری اسلامی را متهم به فعالیت علیه زنان و سیاه‌نمایی علیه آن می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز بسیج ۹ هزار عضو زن دارد و این نهاد بزرگ‌ترین نهاد متعلق به زنان است، یادآور شد: ما در دوران دفاع مقدس ۷ هزار شهید زن و ۵ هزار جانباز زن داشته‌ایم که این نشانه حضور پررنگ زنان است.

دستجردی ادامه داد: زنان ما به سختی به چنین جایگاه متعالی دست یافتند اما دست از تلاش در این مسیر نکشیدند؛ ما در دوران دفاع مقدس ۲۳۰۰ زن در جبهه‌ها داشتیم که ۱۷ هزار زن به صورت امدادگر به جبهه‌ها کمک می‌کردند و از این رو توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم.

وزیر بهداشت دولت دهم با اشاره به آمار حوزه بهداشت و پزشکی قبل و بعد انقلاب تصریح کرد: ما قبل انقلاب تنها سه هزار و ۵۰۰ نفر پزشک تخصصی حوزه زنان داشتیم اما امروز این رقم ۱۶ برابر شده است‌.

دستجردی با اشاره به کاهش مرگ و میر مادران باردار نسبت به قبل انقلاب درحالی که از بین ۱۰۰ هزار تولد حدود ۳۰۰ مرگ و میر وجود داشت، گفت: امروز پس از چهل سال جنگ و تهدید و تحریم این رقم به ۱۹ در ۱۰۰ هزار تولد رسیده است پس طبق اعلام سازمان‌های جهانی ما دومین کشور دنیا از جهت کاهش دادن آمار مرگ و میر مادران باردار بوده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.