صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / حسگر هوشمند برای اندازه گیری میزان فعالیت عضله ساخته شد
حسگر هوشمند برای اندازه گیری میزان فعالیت عضله ساخته شد

به همت محققان کشور:

حسگر هوشمند برای اندازه گیری میزان فعالیت عضله ساخته شد

محققان کشور با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق به طراحی و پیاده‌سازی حسگری هوشمند برای اندازه‌گیری میزان فعالیت عضله شدند.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان ایرانی با استفاده از روشی به نام الکترومایوگرافی (EMG) اندازه‌گیری پتانسیل الکتریکی ایجاد شده در فیبرهای عضله را انجام می دهند.
تشخیص آسیب‌های عصبی عضلانی، توان‌بخشی بیماران آسیب‌ دیده از سکته مغزی و میگرن حاد، ارزیابی ارگانومیک طراحی‌های صنعتی، مطالعه در زمینه‌های متعدد از قبیل بایومکانیک، فیزیولوژی، آسیب های حرکتی و کنترل اعضای مصنوعی از دیگر کاربردهای سیگنال تولید شده است.
سیستم های موجود دارای مشکلاتی همچون حجم بالای سیم کشی، عدم تخمین صحیح از میزان فعالیت عضله به علت اندازه گیری از یک نقطه و پروسه نصب و تست زمانبر است، بنابراین وجود موضوعاتی از این دست موجب شکل‌گیری طرح نسل جدید حسگرهای هوشمند EMG برای رفع این معضلات شد.
محققان در این طرح پژوهشی طراحی و تولید حسگر هوشمند EMG را دنبال کردند، این حسگر آرایه‌ای از الکترودهای اکتیو مینیاتوری را شامل می شود که روی عضله یا عضلات مورد نظر قرار می گیرد، پس از آن اطلاعات مربوط به EMG سطحی را جمع‌آوری می‌کند، همچنین این حسگر دارای سخت‌افزار پردازشگر محلی است و EMG پردازش شده را از طریق سیگنال رادیوئی به کامپیوتر یا کنترل مقصد ارسال می‌کند.
بخشی از مراحل تولید این حسگر تدوین الگوریتم‌های ویژه پردازش اطلاعات جمع‌آوری شده از آرایه الکترودها و استخراج تخمین مناسب تر از میزان فعالیت عضلات است.
علمی ** ۹۳۴۰*۲۰۱۷

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.