صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / ایران یکی از پرچم‌داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه

قائم‌مقام معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد

ایران یکی از پرچم‌داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه

قائم‌مقام معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران یکی از پرچم‌داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه محسوب می‌شود.

سلامت جهانی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی‌اصغر فرشاد در دومین مجمع سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه بیمار نبودن به معنی سلامت نیست، اظهار کرد: سلامت جسمی باید با سلامت اقتصادی، روانی و حتی معنوی همراه باشد؛ چرا که این امور بر سلامت تأثیر مستقیم دارد و در حال حاضر بسیاری از جوامع با سنت‌ها مشکل دارند.

وی با بیان اینکه متخصصان ۵۰ درصد بهبود بیماری سرطان را به اعمال انسان مرتبط می‌دانند، ادامه داد: سلامت انسان‌ها با ژن فرد، خدمات درمانی و شرایط محیطی و شرایط کلان جامعه مرتبط است و حوزه درمان در ۲۵ درصد سلامت جامعه دخیل بوده و ۷۵ درصد سلامت انسان در امور دیگر نهفته است، از طرفی ۸۴ درصد از بیماری مردم ایران ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است. چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های روانی ۴۷ تریلیون دلار هزینه روی دست حوزه بهداشت و درمان دنیا طی دو دهه گذشته، گذاشته است.

وی با اشاره به مصرف بیش از حد سم در تولید محصولات کشاورزی، افزود: افزایش تولید، سیاست جهادکشاورزی و حفاظت از سلامت مردم نیز سیاست وزارت بهداشت است که همین مسئله جاری شدن محور سلامت در اتخاذ سیاست‌های همه امور را ضروری کرده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد: محیط زندگی بر شاخص امید به زندگی تأثیر به‌سزایی دارد، به طوری که در تحقیقات انجام شده در سطح دنیا نیز این مهم ثابت شده است. علاوه ‎ بر آن مشارکت عمومی و همراهی ارگان‌ها در ارتقای شاخص‌های سلامت اجتماعی مهم است و مشارکت و مداخله دستگاه‌ها موجب کاهش نابرابری دسترسی به امکانات مورد نیاز برای سلامت و نیز ارتقای سواد مردم در این حوزه خواهد شد.

فرشاد با بیان اینکه ایران یکی از پرچم‌داران اجتماعی شدن سلامت در منطقه محسوب می‌شود، یادآور شد: این موفقیت به همراه کسب رتبه قابل توجه در ارائه مراقبت‌های بهداشتی کسب شده است و سیاست‌های بالادستی قوی در ایران مصوب شده که سلامت در ایران، اجتماعی شود.

قائم‌مقام معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارائه آموزش برای ورود به حوزه سلامت، تشکیل کانون‌های سلامت محلی و در اختیار قرار گرفتن اطلاعات امور سلامت و در نهایت آگاهی دادن به مردم و در نتیجه مطالبه‌گر کردن مردم به امور سلامت را از اهداف تشکیل مجمع سلامت اعلام کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات مردم در حد وزارت از راهکارهای پیش‌بینی شده برای پیشبرد اهداف تعریف شده برای کانون‌های سلامت محله است که رساندن صدای مردم به عالی‌ترین مسئول کشوری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.