صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ گسترش تحصن در دانشگاه تهران
۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ گسترش تحصن در دانشگاه تهران

/روزشمار انقلاب اسلامی/

۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ گسترش تحصن در دانشگاه تهران

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۵۷؛ افزایش تعداد متحصنین در دانشگاه تهران و اعلامیه کمیته استقبال از امام، مهم‌ترین اخبار امروز بودند.

10 بهمن 1357

به گزارش کسب و کار نیوز، تحصن روحانیون در مسجد دانشگاه تهران که از چند روز پیش آغاز و گفته شده تا بازگشت امام خمینی ادامه خواهد داشت امروز با حضور تعداد زیادیاز روحانیون، دانشگاهیان و مردم گسترش یافت و به حدود دو هزار نفر رسید.

کمیته استقبال از امام هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نظر به اینکه دولت ایران با فرود هواپیمای دربست ایرفرانس موافقت کرده است، امام خمینی ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۱۲ بهمن وارد تهران خواهند شد.

این کمیته از مردم خواست که در طول مسیر امام بین میدان شهیاد که مدتی است به عنوان میدان آزادی نامیده می‌شود و میدان ۲۴ اسفند (انقلاب) برای استقبال از آیت‌الله خمینی اجتماع کنند.

همچنین کمیته تنظیم اعتصابات با صدور اعلامیه‌ای از مردم خواست تا اتوبوس‌ها را آتش نزنند.

صبح امروز هم فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور به طور کامل بازگشایی شدند. از طرف دولت بختیار اعلام شده که باز بودن فرودگاه از سپیده‌دم تا غروب آفتاب ادامه دارد ولی در ساعات شب فرودگاه تعطیل می‌شود.

به دنبال باز شدن فرودگاه‌های کشور سه هواپیمای نظامی آمریکایی، ۲۰۰ آمریکایی را از تهران خارج کرد و عده‌ای انگلیسی، بلژیکی و ژاپنی هم تهران را ترک کردند.

امروز هشت نماینده دیگر مجلس هم از نمایندگی استعفا دادند.

همچنین شاپور بختیار در یک مصاحبه مطبوعاتی رئوس برنامه‌های آتی خود را تشریح کرد.

امروز کارکنان سازمان امور استخدامی، دبیر کل این سازمان و معاونش را اخراج کردند و از طرفی دانشکده نفت آبادان به تصرف نظامیان درآمد.

انتهای پیام


منابع:

آرشیو روزنامه اطلاعات

آرشیو روزنامه کیهان

آرشیو روزنامه آیندگان

کتاب انقلاب و پیروزی؛ کارنامه و خاطرات سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ اکبر هاشمی‌رفسنجانی به اهتمام عباس بشیری، دفتر نشر معارف انقلاب

جلد دوم کتاب روزشمار تاریخ ایران از مشروطه تا انقلاب اسلامی تألیف باقر عاقلی، نشر گفتار

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.