صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پرواز به ماه باید بین‌المللی باشد
پرواز به ماه باید بین‌المللی باشد

مدیر پژوهشگاه فضایی روسیه:

پرواز به ماه باید بین‌المللی باشد

آناتولی پتروکوویچ مدیر پژوهشگاه تحقیقات فضایی روسیه و عضو آکادمی علوم روسیه می‌گوید: همکاری بین‌المللی در زمینه فضانوردی هیچ جایگزینی ندارد و اکتشافات بر روی ماه باید به صورت بین‌المللی انجام شود.

سفر به ماه

به گزارش کسب و کار نیوز؛ پتروکوویچ در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: “این مؤسسه همکاری‌های گسترده بین‌المللی دارد و معتقدیم که در آینده باید این راه را ادامه دهیم زیرا این مسئله طبیعت فعالیت‌های ما است و گریزی از آن نیست. همکاری بین‌المللی در اکتشاف فضا به نفع همه است. به این دلیل که پیچیدگی فناوری فضایی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر نباید فراموش کنیم که بودجه در همه کشورها محدود است و بنابراین حتی سازمان‌های فضایی پیشرو نیز مجبورند با یکدیگر همکاری کنند.”

به گفته وی، تجهیزات علمی ساخت روسیه، سالهاست که بر روی دستگاه‌های اروپایی و آمریکایی نصب شده و کار می‌کند. هفت کاوشگر در حال حاضر در فضا فعالیت می‌کنند، از جمله مریخ‌نورد آمریکا که مجهز به تجهیزات پژوهشگاه تحقیقات فضایی روسیه است.

از سوی دیگر روسیه نیز از امکانات و تجهیزات فنی دیگر کشورها در سفینه و کاوشگرهای خود استفاده می‌کند به عنوان نمونه، رصدخانه فضایی اسپکتر ار. گ که باید در سال جاری به فضا پرتاب شود. این رصدخانه به دو تلسکوپ مجهز است: یک سامانه رصدی آلمانی، که به هزینه آلمان ساخته شده و دومی که روسیه هزینه ساخت آن را پرداخته است.

پتروکوویچ می‌گوید: “اگر در مورد برنامه اکتشاف در ماه، به ویژه مأموریت‌های سرنشین‌دار بخواهیم صحبت کنیم، مطمئن باشید که هیچ جایگزینی برای همکاری بین‌المللی وجود ندارد. مشکلات فنی و هزینه چنین برنامه‌ای بسیار سنگین‌تر از آن است که برخی تصور می‌کنند و هیچ کشوری در جهان چه روسیه، چه آمریکا و یا چین، به طور مستقل قادر به اجرای آن نخواهند بود.”

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.