صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ارتقا سلامت دانش آموزان دختر با آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D
ارتقا سلامت دانش آموزان دختر با آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D

ارتقا سلامت دانش آموزان دختر با آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D

آموزش‌وپرورش ایران در سال‌های پس از انقلاب با دگرگونی‌های اساسی در مقایسه با سال‌های پیش از آن روبرو شده است؛ تحولاتی که در حوزه‌های مختلف علمی، رفتاری، اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی اثرات چشمگیری برجای گذاشته است. در این میان اقدامات برجسته‌ای نیز در بخش تربیت‌بدنی و سلامت صورت گرفته است.

دانش آموز

به گزارش کسب و کار نیوز، ارتقای سلامت دانش آموزان دختر از طریق راهبری آموزش تغذیه و ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در خصوص پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر از جمله دستاوردهای معاونت تربیت بدنی و سلامت است.

ارتقا سلامت دانش آموزان دختر از طریق راهبری آموزش تغذیه، آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین D

بنا بر این گزارش، برنامه ارتقا سطح سلامت دانش‌آموزان دختر از طریق آموزش تغذیه و آهن یاری هفتگی و مکمل یاری ویتامین “د” در مدارس متوسطه اول و دوم دختر از راهکارهای عمده پیشگیری و کنترل کم‌خونی فقر آهن و ویتامین “د” است. وجود ریزمغذی‌ها در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم ساختن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیلی ضروری است. از ریزمغذی‌های مهم آهن و ویتامین “د” است. کمبود آهن موجب خستگی و ضعف‌، بی‌حوصلگی و بی‌تفاوتی و عدم تمرکز و افت تحصیلی و کمبود ویتامین “د” موجب عملکرد نامناسب سیستم ایمنی و کاهش استحکام استخوان‌ها و عضلات می‌گردد.

این طرح در چند سال اخیر به اجرا گذاشته‌شده که با هماهنگی و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رشد ۵ درصد سالانه در سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ ۱۰۰ درصد متوسطه دوم و ۴۰ درصد متوسطه اول دختر را تحت پوشش قرار داده است.

ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در خصوص پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر

این آموزش‌ها از طریق مراقبین سلامت، به ورزان و دعوت از پزشکان و کارشناسان وزارت بهداشت در مدارس انجام می‌گردد. پیشگیری و کنترل آلودگی به «پدیکلوزیس سر» در مدارس شهری و روستایی کشور، معاینات پزشکی و غربالگری در پایه‌های ۱، ۴، ۷ و ۱۰ علاوه بر کنترل‌های مراقب سلامت راهبردی برای بیماری یابی است که با ارجاع و پیگیری درمان باعث ارتقای سلامت دانش آموزان می‌گردد.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، ارتقای سطح آگاهی‌های دانش آموزان و والدین آن‌ها در زمینه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، غربالگری، بیماری یابی و ارجاع موارد مشکوک به بیماری به مراکز بهداشتی – درمانی ازجمله دستاوردهای طرح ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان در خصوص پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر است.

فعالیت‌های مرتبط با آموزش پیشگیری از بیماری‌ها، از ابتدای برنامه بهداشت مدارس با رشد سالانه انجام‌گرفته شده که در سال تحصیلی ۹۸- ۱۳۹۷ بیش از ۶۵ درصد دانش آموزان را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.