صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / مبارزه با قاچاق دام زنده در استان های مرزی تشدید شود
مبارزه با قاچاق دام زنده در استان های مرزی تشدید شود

وزارت صنعت:

مبارزه با قاچاق دام زنده در استان های مرزی تشدید شود

وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار تشدید نظارت و کنترل بر قاچاق دام زنده توسط دستگاه‌های متولی در 9 استان‌ مرزی کشور شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت صنعت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه‌ای به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اعلام کرد: به دلیل شرایط خاص کنونی، همچنین شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن استان قاچاق دام زنده توسط دستگاه‌های نظارتی و متولی با حساسیت بیشتری تحت کنترل و نظارت قرار گیرد.
در بخشی از این نامه درباره ضرورت تشدید نظارت بر قاچاق دام زنده آمده است: با توجه به گزارش های متعدد دریافتی درباره افزایش مستمر قیمت گوشت قرمز متاثر از تداوم قاچاق دام زنده، بویژه دام سبک به خارج از کشور توسط برخی افراد سودجو و فرصت طلب، ضروری است مبادی مرزی، خروجی و محورهای مواصلاتی با حساسیت بیشتری توسط دستگاه‌های نظارتی و متولی تحت کنترل و نظارت قرار گیرد.
در ادامه این نامه تاکید شده است: برپایه تاکیدات انجام شده و سیاست های تبیین شده ابلاغی در بخشنامه‌های متعدد مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت کالاها بویژه اقلام اساسی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مرزی باید ضمن هماهنگی با استانداری، تعزیرات حکومتی و فرماندهی نیروی انتظامی، تدابیر لازم را به منظور تشدید کنترل مبادی خروجی برای جلوگیری از قاچاق دام زنده معمول و مورد اجرا قرار دهند.
به گزارش کسب و کار نیوز، پنجشنبه هفته گذشته (چهارم بهمن) معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به توجه دولت برای تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در شب عید از جمله تامین گوشت بر جلوگیری از قاچاق دام و هماهنگی دستگاه‌های دولتی برای تامین این کالا تاکید کرد.
وی ادامه داد: موضوع قاچاق دام و خروج آن از کشور باید به طور جدی در برنامه های وزارت کشور، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار بگیرد و اقدامات جدی در این باره انجام شود.
اقتصام*۳۰۶۵**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.