صفحه اصلی / استان ها / گیلان / دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند
دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند

دامداران در گرانی گوشت مقصر نیستند

رئیس اتحادیه دامداران گیلان گفت: دامدارن استان در گرانی گوشت بی‌تقصیر هستند.

بازارچه قدیمی گوشت و کباب جویبار

عباس یوسفی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: افزایش هزینه تولید موجب گرانی گوشت شده است و دامداران استان در گرانی گوشت بی‌تقصیر هستند.

وی افزود: مقرر شده بود قیمت نهاده‌ها کاهش یابد تا دامداران برای پرورش دام و تولید گوشت هزینه‌های کمتری را متحمل شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: نهاده‌هایی که تجار قرار بود با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کنند معلوم نیست به کجا رفته و اگر این حمایت از دامداران می‌شد، هم اکنون شاهد گرانی گوشت نبودیم.

وی تصریح کرد: اگر چه واردات گوشت یخی مسکن موقتی برای کنترل بازار است اما مشکل را به طور صحیح حل نمی‌کند و باید نهاده ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار داده شود تا گوشت مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

رئیس اتحادیه دامداران گیلان خاطرنشان‌کرد: صف‌های داغ برای گوشت‌های یخی و تخلفاتی نظیر فروش این گوشت‌ها به رستوران‌داران در کشور از دیگر پیامدهای گران‌شدن نهاده‌ها برای پرورش دام و در نهایت تولید گوشت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برای توزیع نهاده‌ها به نرخ دولتی تاجرهایی در استان مشخص می‌شدند و تخلفات فروش نهاده‌ها با قیمت گران کمتر دیده می‌شد، تصریح کرد: اگر همچنان نهاده‌ها بی‌حساب پخش شوند، دامداران مجبورند آن را گران بخرند و با افزایش هزینه تولید ناچار به گران فروختن گوشت می‌شوند.

یوسفی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر دامدار به تولید گوشت در گیلان فعالیت دارند و هیچ کمبودی برای تولید گوشت بیشتر در استان وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.