صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / بسته بعدی معیشتی، به تمام بیمه پردازان فعال روستایی تخصیص می‌یابد
بسته بعدی معیشتی، به تمام بیمه پردازان فعال روستایی تخصیص می‌یابد

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در سفر به آذربایجان شرقی:

بسته بعدی معیشتی، به تمام بیمه پردازان فعال روستایی تخصیص می‌یابد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از تلاش برای تخصیص بسته معیشتی به تمام ۵۸۰ هزار بیمه شده فعال صندوق خبر داد.

صندوق بیمه روستایی و عشایر

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در روستای گل تپه مراغه با اعلام خبر فوق گفت: تخصیص بسته حمایتی، یکی از اقدامات دولت برای کاهش مشکلات شهروندان و اقشار کم درآمد است که برای اولین بار  100 هزار نفر از مستمری بگیران صندوق بیمه روستاییان کشاورزان و عشایر هفته گذشته دریافت کردند.

وی با بیان اینکه براساس تصمیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تخصیص بسته‌های حمایتی، اولویت با روستائیان، عشایر و کشاورزان است، شرح داد: در مرحله بعدی تلاش می شود همه ۵۸۰ هزار بیمه شده فعال صندوق که تاکنون بسته معیشتی دریافت نکرده‌اند، مشمول طرح شوند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در بخش دیگری از سخنانش از ۴۰ سالگی انقلاب با عنوان «پختگی انقلاب» نام برد و گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی است که در آن بر ایجاد بسترهای لازم برای تعالی و کمال انسان‌ها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه مسائل اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی کشورمان دارند، افزود: براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه یک حق همگانی است و همه شهروندان باید از آن برخوردار شوند.

واعظ مهدوی یکی از مشخصه‌های مهم بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را حمایت همه جانبه دولت از آن دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نبود کارفرمای مشخص در فعالیت های کشاورزی و روستایی، دولت در این صندوق نقش کارفرما را ایفا کرده و دو سوم حق بیمه اعضای صندوق را عهده دار شده است.

وی با بیان اینکه دولت و مدیران صندوق نگران آینده افراد بدون بیمه هستند، گفت: در همین راستا شناسایی و استخراج جمعیت بیمه نشده کشور در دستور کار قرار گرفته است و بزودی کدملی و کدپستی دقیق تمام افراد بدون بیمه در اختیار صندوق و کارگزاران قرار می‌گیرد تا با رفع موانع موجود، نسبت به پوشش بیمه این قشر اقدام شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در خاتمه با اشاره به تنظیم جداول حقوق صندوق تا سال ۱۴۲۰ تصریح کرد: در گام بعدی کارشناسان صندوق به دنبال تنظیم جداول حقوق تا سال ۱۴۷۰ هستند تا مشکلی در عمل برای تعهدات صندوق در درازمدت بوجود نیاید.

بر اساس گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، شایان ذکر است در خاتمه این جلسه، از مستجاب مقنی خیر بیمه ای که با تقبل حق بیمه ۱۶ نفر از مشمولان صندوق در روستای گل تپه مراغه نسبت به تحت پوشش قراردادن آنها اقدام کرده بود، تجلیل شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.