صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / نسخه‌پیچی الکترونیک تا سال آینده تکمیل می‌شود
نسخه‌پیچی الکترونیک تا سال آینده تکمیل می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت:

نسخه‌پیچی الکترونیک تا سال آینده تکمیل می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیک، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایمان باید کل نظام ارجاع را الکترونیک کنیم.

نسخه نویسی الکترونیک

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه اجرای بخش‌های درمانی نظام ارجاع، گفت: باید توجه کرد که به‌طور کلی در نظام ارجاع سطح یک ارائه خدمات شامل مراکز پزشک خانواده و پزشکان عمومی بوده و سطح دوم ارائه خدمت هم پزشکان متخصص اعم از بخش خصوصی و دولتی هستند. در عین حال سومین سطح ارائه خدمات درمانی در نظام ارجاع بیمارستان است. بر همین اساس در حال حاضر ارجاع از سطح دو به سطح سه ارائه خدمات جزو برنامه‌هایی است که در معاونت درمان پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: حال قسمتی از نظام ارجاع به ارجاع از مراکز بهداشتی و درمانی به کلینیک‌ها و مراکز پزشکی سرپایی بازمی‌گردد و بخشی هم ارجاع از مراکز درمانی تخصصی به بیمارستان‌ها را شامل می‌شود که در این نوع ارجاع بیماران در لیست انتظار قرار می‌گیرند و همه این اقدامات ذیل ارجاع از سطح دو به سطح سوم ارائه خدمات است.

جان‌بابایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایمان این است که کل مسیر نظام ارجاع را الکترونیک کنیم، ادامه داد: از طرفی باید در کنار نظام ارجاع الکترونیک، نسخه‌نویسی الکترونیک و اجرای گایدلاین‌ها و استانداردهای خدمتی نیز در قالب سامانه ایجاد و کنترل شود و نهایتاً با ایجاد این زیرساخت‌ها پرونده الکترونیک سلامت شکل گیرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای الکترونیک شدن نسخ پزشکی نیز گفت: در حال حاضر نسخه‌نویسی الکترونیک به طور کامل در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شده و در مازندران هم نسخه‌نویسی الکترونیک در یک شهر اجرا می‌شود. امیدواریم در همه مراکزی که پزشک خانواده دارند و در قالب نظام ارجاع ارائه خدمت می‌کنند، نسخه الکترونیک اجرا شود.

جان‌بابایی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌هایمان نسخه‌نویسی الکترونیک را تا سال آینده تکمیل می‌کنیم، اظهار کرد: در حال حاضر شش دانشگاه به طور جدی در حوزه نظام ارجاع کار می‌کنند. البته همه دانشگاه‌ها یک بخش از نظام ارجاع را ایجاد کرده‌اند، اما به طور جدی در شش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مازندران، بابل، گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی نظام ارجاع را اجرا می‌کنند، اما همه دانشگاه‌ها باید به تدریج آن را اجرا کنند. البته این اقدام به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که باید به تدریج انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.