صفحه اصلی / استان ها / البرز / قطع درختان در مسیر آزادراه تهران-شمال جبران می‌شود
قطع درختان در مسیر آزادراه تهران-شمال جبران می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز:

قطع درختان در مسیر آزادراه تهران-شمال جبران می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز از نهایی شدن تفاهم‌نامه کاهش آثار تخریبی آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: براساس این تفاهم مجری پروژه متعهد شده که به ازای درختانی که در طول مسیر قطع شده است ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام دهد.

آزادراه تهران شمال

حامد فرضی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ راهسازی در استان البرز و آثار تخریبی این پروژه‌ها برای استان گفت: یکی از این پروژه‌ها آزادراه تهران-شمال است، این مسیر به گونه‌ای است که قابلیت تغییر در آن برای کاستن از آثار تخریبی زیست‌محیطی وجود نداشته است.

وی افزود: به همین خاطر تاکنون جلسات متعددی با مجریان پروژه برای به حداقل رساندن آثار تخریب برگزار شده و در نهایت هفته گذشته به یک تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، بذرپاشی و جنگلکاری منجر شد.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه قرار شده ۳۰۰ هکتار جنگلکاری و پنج هزار مترمکعب سازه‌های آبخیزداری در طول مسیر اجرا شود تا آثار تخریب محیط زیست و قطع درختان در مسیر آزادراه تهران-شمال جبران شود و به حداقل برسد.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا تاکنون برآوردی از تعداد درختان قطع شده و میزان آسیب‌های وارد شده ناشی از اجرای این پروژه انجام شده است گفت: برآوردی در این خصوص انجام نشده اما چیزی که مشخص است این است که آثار تخریبی این پروژه باعث افزایش فرسایش‌پذیری خاک می‌شود و در صورت اجرای تفاهم‌نامه خیلی از این تنش‌ها کاسته خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مسیر دیگری هم که تخریب‌هایی را به دنبال داشت، راه چرمشهر به آبیک بود که ۵۰ کیلومتر آن در استان البرز است و بخشی از آن از تاغزارهای استان عبور می‌کند. برای کاهش آثار تخریبی این پروژه هم مجری طرح متعهد شده ۵۰۰ هکتار جنگلکاری انجام دهد و تا سه سال اول از آن نگهداری کند که این کار انجام شده و امور مربوط به نگهداری هم انجام می‌شود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ساعت کاری بازار

ساعت کاری بازار روزهای کرج اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهراب سعادت اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.