صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ضرورت توسعه همکاری‌های دانشگاهی با همسایگان
ضرورت توسعه همکاری‌های دانشگاهی با همسایگان

رئیس هیئت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد در دیدار با معاون وزیر علوم سوریه تاکید کرد

ضرورت توسعه همکاری‌های دانشگاهی با همسایگان

رئیس هیئت مؤسس و امنا دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر محمد ماهر قباقیبی معاون وزیر علوم سوریه و رئیس دانشگاه دمشق و هیأت همراه دیدار و بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

ولایتی

به گزارش کسب و کار نیوز، در این دیدار، دکتر ولایتی ضمن خیر مقدم گفت: رابطه سیاسی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی ایران و سوریه از حدود ۴۰ سال گذشته آغاز گردیده روز به روز توسعه یافته است و بنده از اولین کسانی بودم که در سمت وزیر خارجه به سوریه رفتم و حضور مرحوم حافظ اسد رسیدم و تا کنون هم در جهت توسعه روابط دو کشور بارها به سوریه سفر کرده‌ام.

رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه ازاد اسلامی تاکید کرد: معتقدیم توسعه روابط دفاعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی به تقویت روابط میان نخبگان وابسته است و دو زمینه علمی و فرهنگی می‌تواند این ارتباطات را تقویت نماید.

دکتر ولایتی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی افزود: در زمینه علمی به لحاظ تولید علم در دنیا در رتبه شانزدهم و در بین کشورهای دنیا از لحاظ سرعت رشد در درجه اول بعد از انقلاب اسلامی قرار داریم و یکی از مهمترین اقدامات تلاش در جهت پژوهش و ابداعات تکنولوژیکی به منظور دستیابی به نتایج عملی در جهت اقتصاد دانش بنیان است.

وی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و به توسعه روابط با همسایگان در حوزه اموزش عالی اشاره و گفت: در دیداری که با رئیس جمهور سوریه داشتم آمادگی تأسیس شعبه‌های دانشگاه ازاد را در شهرهای دمشق، حلب، لاذقیه را اعلام نمودم که با استقبال مواجه گردید و اقدامات مرتبط با این مهم در حال پیگیری است و همین همکاری‌ها با کشورهای عراق، آذربایجان، عمان، افغانستان و … نیز در حال انجام است.

دکتر ولایتی تصریح کرد: سوریه ظرفیت‌های بالایی در حوزه آموزش عالی دارد و اگر این جنگ توسط دشمنان سوریه تحمیل نمی‌شد بسیار در این زمینه پیشرفت می‌کرد. دولت و مردم سوریه توانستند در برابر یک جنگ بین‌الملل که بیش از ۸۰ کشور در آن شرکت داشته اند مقاومت کنند و انان را شکست بدهند و این مردم نشان داده‌اند که مردمی با تمدن و فرهنگ عمیق هستند و آینده سوریه حتماً از وضعیت فعلی و گذشته بهتر خواهد شد.

وی به تحولات اخیر منطقه هم اشاره کرد و افزود: بیش از ۷ سال مردم و دولت سوریه در مقابل همه دشمنان و هجمه‌هایی که در دنیا بی سابقه بود مقاومت کردند و این که آمریکایی‌ها گفتند که از سوریه بیرون خواهند رفت این اتفاق قابل پیش بینی بود و از حدود یک سال قبل این موضوع را مطرح کردیم و روند تحولات و مقاومت مردم این موضوع را محقق نمود. بی تردید پیروزی‌ها حتماً ادامه خواهد داشت و می‌بینیم کسانی که در منطقه از جنگ بر علیه دولت و مردم سوریه حمایت کردند اکنون رئیس جمهور سوریه را به جامعه عرب دعوت می‌کنند.

معاون وزیر علوم سوریه هم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های صورت گرفته، خواستار گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی و امضا تفاهم نامه به منظور عملیاتی شدن این همکاری‌ها گردید و از توسعه روابط در این زمینه با دانشگاه‌های مختلف در ایران خبر داد.

وی با اشاره به سابقه و جایگاه مهم دانشگاه آزاد اسلامی افزود: خرسندیم که در این دانشگاه مهم حضور داریم و خواستار تحکیم روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها به خصوص در زمینه‌های علمی و اکادمیک هستیم.

رئیس دانشگاه دمشق در ادامه از احساسات و حمایت‌های مردم و دولت ایران تشکر کرد و گفت: در تمام دوره این جنگ تمام عیار، کشورهای دوست و برادر مانند ایران در کنار ما بودند و ما به یاری خدا توانستیم به پیروزی برسیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.