صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / روزهای برف و سرما و ساواک در سینما
روزهای برف و سرما و ساواک در سینما

سایه روشن‌‎های افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر:

روزهای برف و سرما و ساواک در سینما

شاید جذابترین بخش افتتاحیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر در جنوب شهر تهران لحظه ای بود که مسعود کیمیایی هنگام تجلیل از عباس گنجوی گفت: ما با عباس روزهای سختی را گذراندیم، روزهای برف و سرما و ساواک.

به گزارش کسب و کار نیوز، آیین افتتاحیه سی وهفتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه شنبه (۹ بهمن ماه) در پردیس تئاتر تهران نزدیک به فرهنگسرای خاوران در جنوب شهر برگزار شد.
از نکات جالب توجه این مراسم سخنان کیمیایی کارگردان پیشکسوت و برجسته سینمای ایران در باره گنجوی بود که گفت: فیلم های خوبی با عباس (گنجوی) کار کردیم، او بیشتر از یک منیتور سینما می داند اما علاه بر سینما ما روزهای برف و سرما و ساواک در سینما با هم دیده ایم.
اما این آیین به دلیل برگزاری در جنوب تهران مورد استقبال کمرنگ هنرمندان عرصه سینما قرار گرفت، سالن پُر بود اما هنرمندانی که مشهور نبودند.
قبل از شروع مراسم، هنرمندان عرصه سینما قبل از حضور در سالن، در جایگاهی که برای ثبت تصویر در نظر گرفته شده بود، مقابل دوربین عکاسان برخی با ژست و برخی بی ژست می ایستادند و عکس می گرفتند.
آیین افتتاحیه که قرار بود ساعت ۱۸:۳۰ آغاز شود با تاخیر نیم ساعته راس ساعت ۱۹ و اجرای منصور ضابطیان آغاز شد.
وقتی تصاویر درگذشتگان سینما به نمایش درآمد، ضابطیان گفت: سال سختی برای سینمای ایران بود، فهرست بلند بالایی از سینمای ایران اکنون نیستند.
سپس برای بزرگداشت استاد عزت الله انتظامی کلیپی از تکه هایی از نقش های فراموش نشدنی استاد پخش شد و پس از آن سید عباس صالحی وزیر فرهتگ و ارشاد اسلامی، انتظامی رییس سازمان سینمایی و داروغه زاده دبیر جشنواره روی سن رفتند و از استاد مجید انتظامی فرزند استاد عزت الله انتظامی تجلیل کردند.
مجید انتظامی گفت که این رور خجسته را به دست اندرکاران سینما تبریک می گویم، امیدوارم سال پرباری برای سینما باشد، از زحمات خانه سینما قدردانی می کنم.
ضابطیان مجری برنامه پس از آن گفت که از وزیر خواستیم صحبت کند اما او پاسخ داد جایی که هنرمندان هستند ما باید شنونده باشیم و سپس از حاضران خواست وزیر را تشویق کنند.
پس از آن نوبت به تجلیل از دیگر بزرگان سینما رسید، عزیزاله حمید نژاد کارگردان فیلم به یادماندنی اشک سرما و سریال بانوی عمارت که به تازگی از تلویزیون پخش شد و بسیاری را پای گیرنده ها نشاند.
ادامه دارد…
فراهنگ ** ۹۰۱۲ **شبس**۱۶۱۳

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.