صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۸۹ پروژه تعاون روستایی در دهه فجر به بهره برداری می رسد
۸۹ پروژه تعاون روستایی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۸۹ پروژه تعاون روستایی در دهه فجر به بهره برداری می رسد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: امسال 89 پروژه تعاون روستایی به ارزش نزدیک به 42 میلیارد تومان در 19 استان کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل این سازمان، افزود: با اجرای این پروژه ها برای یک هزار و ۳۷۵ نفر اشتغال ایجاد می شود.

** بازار میوه شب عید رصد می شود
وی اظهار داشت: برای ایام عید با تمهیدات در نظر گرفته‌ایم و همچنین با توجه به الکترونیکی شدن فعالیت‌ها اجازه نخواهیم داد شرایط بازار متلاطم شود.
شیرزار با بیان اینکه امسال شرایط خاصی داریم، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تفاوت قیمت بین عمده‌فروشی و خرده‌فروشی زیاد شود؛ البته دستگاه های مسئول باید به آن رسیدگی کنند.

** تامین کننده نهاده های دام و طیور برای نخستین بار
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین بار در دوران تحریم ها، سازمان مرکزی تعاون روستایی با همکاری شرکت بازرگانی دولتی توانست بخشی از نهاده های دام و طیور مورد نیاز کشور را وارد کند.

** خریداری ۴۴ هزار تن شیرخام تنظیم بازاری
وی اضافه کرد: این سازمان توانست با مدیریت کمتر از سه درصد بازار و خرید حدود ۴۴ هزار تن شیر خام از دامداران، به تنظیم بازار این کالا کمک کند.
این مقام مسئول ادامه داد: امسال سه هزار و ۶۰۰ تن شیرخشک در بورس کالا و ۴ هزار تن خامه توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی برای عرضه مناسب و متعادل شدن قیمت ها به بازار عرضه شد.
شیرزاد افزود: امسال ۲۶ هزار تن سیب زمینی توسط این سازمان از سه استان خوزستان، اصفهان، گلستان و همچنین منطقه جنوب کرمان (جیرفت و کهنوج) برای تنظیم بازار این محصول از کشاورزان خریداری شده است.
وی یادآور شد: این سازمان سال گذشته ۶۷ تن زعفران را در بورس کالا عرضه کرد؛ این اقدام گام بزرگب در برندسازی و نوسازی بازار زعفران محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی؛ خرید تضمینی بیش از ۴۰ هزار تن خرما در استان خوزستان و بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان را از موفقیت های این سازمان برشمرد و گفت: امسال با مشارکت شرکت بازرگانی دولتی ۲۴۰ هزار تن دانه روغنی نیز خریداری شده است.
وی افزود: این سازمان حدود ۲۸ هزار تن مواد سوختی گازوئیل و ۵۴۵ هزار تن آرد روستایی را در دورافتاده ترین نقاط روستایی کشور توزیع کرده است.
شیرزاد ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دفتر فروشگاه های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی را در مناطق روستایی بهسازی و تجهیز کردیم.
وی، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای و نیز مشارکت با این فروشگاه ها بزرگ را از دیگر اقدامات سازمان مرکزی تعاون روستایی برشمرد.

** ۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی صادر شد
این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: نزدیک به ۱۳ هزار تن محصولات کشاورزی توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی به کشورهای آسیای میانه، عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان و اقلیم کردستان عراق صادر شده است.
وی، تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن بذرهای اصلاح شده و ۶۰۰ هزار تن انواع کود اوره و سه هزار تن انواع آفتکش در بین بهره برداران را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد.
شیرزاد اظهارداشت: امسال ۱۶ انبار جدید با ظرفیت ۱۸ هزار تن به ظرفیت این بخش اضافه شد.
اقتصام**۹۱۸۶ ** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.