صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / گلایه یک تاجر از هفت خوان حضور در یک نمایشگاه خارجی
گلایه یک تاجر از هفت خوان حضور در یک نمایشگاه خارجی

گلایه یک تاجر از هفت خوان حضور در یک نمایشگاه خارجی

یک تاجر خراسان شمالی که در حوزه میوه و تره بار در حال فعالیت است، گفت پرداخت ۷۹۰ یورو به منظور دریافت ویزا برای شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان برای تجار صرف نمی‌شود.

نمایشگاه هسته ای

فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه قرار بر این است تا پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی برگزار شود، افزود: یک تاجر باید حدود ۱۲ میلیون تومان هزینه متحمل شود برای اینکه یک ویزا چند روزه برای وی صادر شود و این درحالیست که درخواست ویزای مجدد صادر نمی‌شود.

وی ادامه داد: رقم حدود ۱۲ میلیون تومان فقط برای دریافت ویزاست این درحالیست که یک تاجر باید پول برای خرید غرفه و شرکت در نمایشگاه را نیز پرداخت کند.

فتحی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات تجار در کشور ترکمنستان آن است که این کشور ویزای تجاری برای تجار صادر نمی‌کند، اظهار کرد: یک تاجر به ویزای شش ماهه در بازار هدف نیازمند است این درحالیست که ویزاهای چند روزه دردی از مشکلات تجار را در کشور مذکور دوا نمی‌کند.

حسن مرتجی، مجری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران در ترکمنستان که با محوریت خراسان شمالی برگزار می‌شود در گفت و گو با ایسنا تصریح کرد: از فرد متقاضی شرکت در این نمایشگاه مبلغ ۷۹۰ یورو گرفته می‌شود که این پول بابت اقامت در هتل پنج ستاره، صبحانه، نهار، شام، اخذ دعوت نامه، ویزای تجاری چند روزه، و … است.

وی گفت: علاوه بر آن بابت هر متر غرفه نیز ۱۷۵ یورو از متقاضی دریافت می‌شود این درحالیست که این رقم در سال گذشته ۳۵۰ یورو بوده است و برای حضور متقاضیان در این نمایشگاه تخفیف‌های خوبی ارائه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید آگاه باشند که در این شرایط و موقعیت اقتصادی حضور در نمایشگاه‌های بین المللی سبب می‌شود تا بازار آنها دو تا سه برابر رونق پیدا کند: حضور در این نوع از نمایشگاه یک سرمایه گذاری اساسی برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.