صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / فلاحت پیشه: ایران با لهستان برخورد جدی کند
فلاحت پیشه: ایران با لهستان برخورد جدی کند

فلاحت پیشه: ایران با لهستان برخورد جدی کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد جدی با لهستان به عنوان میزبان برگزاری اجلاس ضد ایرانی گفت: لازم است جمهوری اسلامی ایران همزمان با نشست ورشو بیانیه و مانیفست جدیدی نسبت به کشورهای اروپایی درباره آینده همکاری با آنها ارائه کند.

حشمت الله فلاحت پیشه

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به تغییر عنوان نشست لهستان طبق بیانیه اخیر وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکایی‌ها برای تعدیل حداقل شکلی در اجلاس لهستان این تغییر عنوان را لحاظ کرده‌اند که البته نتوانستند نظر ایران را تأمین کنند.

وی توضیح داد: با توجه به عدم استقبال کشورهای مختلف برای شرکت در نشست ورشو و همچنین وحدت داخلی در ایران در واکنش به این نشست باعث شد که آمریکایی‌ها به سمت تعدیل موضوع نشست لهستان پیش بروند.

فلاحت پیشه یادآور شد: در طول تاریخ آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ طرحی را برای صلح در خاورمیانه به نتیجه برسانند. آنها تنها طرح ایجاد رژیم صهیونیستی را به سرانجام رسانده که از سال ۱۹۱۷ تا کنون عامل چالش و فتنه در منطقه شد، بعد هم طرح شکل دهی گروه‌های سلفی را دنبال کردند که بیشترین قتل و جنایت را در منطقه انجام دادند. آنها عامل تفرقه و بروز جنگ‌های بسیاری شدند که این اتفاقات هم همه با پشتیبانی کشورهای غربی و آمریکا به وقوع پیوست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اجلاس لهستان حتی با عنوان صلح در خاورمیانه هم موضوعی شکست خورده است، گفت: آمریکا از سال ۱۹۹۰ طرح‌هایی برای صلح در خاور میانه همچون اسلو و مادرید را دنبال کرد که نه تنها کمکی به صلح در منطقه نداشت که بعد از هر طرح صدها زن و کودک قربانی شدند. لذا این پیشینه نشان می‌دهد که موضوع اجلاس ورشو خنده دار است.

فلاحت پیشه در توضیح اقدامات ایران در واکنش به اجلاس لهستان گفت: در وهله اول انتظار برخورد جدی با لهستان وجود دارد چون رابطه ایران با لهستان به ۱۰۰ سال گذشته بر می‌گردد که ما از آوارگان لهستانی در غرب آسیا بیشترین استقبال را داشتیم؛ به طوری که اکنون چند هزار لهستانی در گورستان لهستانی‌ها در ایران هستند و هر ساله سفارت لهستان در ایران برای آنها مراسم خاصی را برگزار می‌کند. در چنین شرایطی پذیرش میزبانی لهستان برای اجلاس ضد ایرانی ضربه جدی به این رابطه زد. این اجلاس تمام می‌شود و مقامات آمریکایی کنار می‌روند و لهستان باقی می‌ماند که نمی‌تواند بار این فضاحت را به دوش بکشد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: باید همزمان با نشست ورشو بیانیه و مانیفست جدی نسبت به کشورهای اروپایی درباره نوع همکاری با آنها ارائه کرد. اینکه همکاری بدون ما به ازای اینکه ایرانی‌ها با اروپایی‌ها داشته باشند، بسته شود. اروپایی‌ها در حال حاضر SPV را دنبال می‌کنند که همچون گلوله یخی است که تنها از آن آب باقی مانده است. لذا ایران دیگر روی آن حساب راهبردی نمی‌کند. باید مانیفست رابطه با اروپایی‌ها ارائه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.