صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در حوزه فرهنگی
ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در حوزه فرهنگی

ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در حوزه فرهنگی

معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها بر ضرورت توجه به استارتاپ‌ها در حوزه فرهنگی تاکید کرد.

صالحی معاون سیاسی نهاد رهبری

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی صالحی، امروز (سه شنبه) در شصت و هفتمین گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: طبق آمار بین المللی ملت ایران در نگاه منفی به خودش آمار بالایی دارد. احساس فساد در ایران بسیار بیشتر از جوامع دیگر است.

وی ادامه داد: ما باید اخبار خوب را کار کنیم البته معایب هم باید گفته شود، اما نباید در این میان دچار خطا شویم و می‌طلبد که در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ادراک مخاطب را در حوزه دستاوردها تقویت کنیم. همچنین در حوزه مسائل فرهنگی به استارتاپ ها باید توجه بیشتری شود.

معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به وجود دانشجویان با عقاید مختلف در دانشگاه‌ها افزود: معمولاً کسانی که مومنانه تر و دارای انگیزه بیشتری هستند ادبیات تلخ‌تری دارند که بخشی از این ادبیات تلخ به دلیل آرمانی است که این افراد در ذهن دارند و بخشی از آن به شور جوانی بر می‌گردد، البته باید تمام دانشجویان را زیر نوازش پدرانه خود قرار دهیم، اما با این افراد باید مهربانانه تر رفتار کرد زیرا اگر این افراد مأیوس شوند جامعه خطر بیشتری را خواهد دید.

همچنین دکتر زهرا پارساپور مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این همایش طی سخنانی اظهار کرد: بحث دید و بازدید دانشگاهی در راستای تقویت هویت دانشگاهی قرار داده شده است که در ۲۰ دانشگاه به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید مخاطبان خود را زیاد کنیم و در هر فعالیتی که قصد انجام آن را داریم در وهله نخست باید خودمان به آن فعالیت باور داشته باشیم و مطمئن باشیم که نتیجه نیز خواهد داد. اگر حس کنیم که برنامه‌ای مخاطب ندارد تا آنجایی که مقدور است برای آن نباید بودجه‌ای گذاشته شود.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به اهمیت شناخت نیاز مدیر فرهنگی و خواسته دانشجویان، افزود: باید این دو نیاز به هم نزدیک شود و اگر دانشجو نیازی دارد، اما خواسته اش نیست باید تدبیری اندیشید که نیازش را در قالبی ارائه دهم که دوست دارد و در این راه نیاز به داده داریم تا بتوانیم نیازهای دانشجویان را بفهمیم.

پارساپور گفت: بحث پایش ها آنی است و باید به روز باشد. دفتر سیاست گذاری در گذشته پایش را به بیرون می‌سپرد، اما در حال حاضر شبکه افکار سنجی دانشگاه‌های دولتی ایران شکل گرفته است و کارشناسانی حضور دارند که این وظیفه را به عهده گرفته اند و در این راه نیازمند کمک مدیران فرهنگی و رؤسای دانشگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌هایی که دانشجویان به آن علاقه دارند بحث اردو، موسیقی و برنامه‌های مفرح است که دفتر سیاست گذاری ۲ شیوه اردوی طبیعت گردی و دید بازدید دانشگاهی را طراحی کرده است. طبیعت گردی در زمان اوقات فراغت دانشجویان سبب پیشگیری از آسیب اجتماعی شده که تعدادی از دانشگاه‌ها برگزار کرده اند و بقیه دانشگاه‌ها نیز باید این برنامه‌ها را داشته باشند.

مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد: بحث دید و بازدید دانشگاهی در راستای تقویت هویت دانشگاهی قرار داده شده است که در ۲۰ دانشگاه به صورت پایلوت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.