صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / حمل کالا توسط بخش حمل و نقل جاده ای ۸۷ درصد افزایش یافت
حمل کالا توسط بخش حمل و نقل جاده ای ۸۷ درصد افزایش یافت

در مدت 20 سال؛

حمل کالا توسط بخش حمل و نقل جاده ای ۸۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از سال 1377 تا پایان آذر امسال حمل ونقل کالا در جاده های کشور 87 درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، « غلامحسین دغاغله» اظهارداشت: میزان بار جابه‌جاشده در دو دهه اخیر از یک هزار و ۹۶۷ میلیون تن در سال ۸۷ به سه میلیون و۶۷۶ میلیون تن در سال ۹۷ افزایش یافته است.
وی افزود: تعداد بارنامه‌های صادر شده از میزان ۱۶۶ میلیون برگ در دهه ۸۰ به ۲۶۵ میلیون برگ در دهه اخیر افزایش یافته که آن نیز رشد ۶۰ درصدی داشته است.
دغاغله با بیان این که تعداد کل ناوگان فعال باری در کشور از سال ۷۷ تاکنون ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد ناوگان باری از ۱۶۸ هزار در سال ۸۷ به ۳۳۸ هزار در سال جاری افزایش یافته و میانگین سن ناوگان فعال باری نیز از ۱۹ سال در سال ۸۷ به ۱۶ سال در سال ۹۷، کاهش یافته است.
وی با بیان این که تعداد رانندگان فعال باری در دو دهه اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد رانندگان باری از ۳۵۰ هزار نفر به ۴۸۴ هزار نفر افزایش یافته و همچنین تعداد ۱۰ هزار نفر راننده وانت بار نیز در کشور فعالیت دارند که ساماندهی فعالیت آنان از سال ۹۴ آغاز شده است.
مدیرکل دفترحمل‌ونقل کالا در ادامه اظهارداشت: در دو دهه اخیر تعداد پایانه‌های بار و شهرک‌های حمل‌ونقل ۵۵ درصد، شرکت‌ها و مؤسسات فعال حمل‌ونقل کالا ۱۱ درصد و تعداد تشکل‌های صنفی بخش حمل‌ونقل کالا حدود ۶۱ درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما به دلیل انعطاف‌پذیری در انتخاب مسیر و مقدار کالا، تعداد دفعات بارگیری کمتر، کنترل دائمی روی کالا در طی مسیر و سهولت دسترسی به مراکز تولید و جذب، در دسترس بودن وسیله نقلیه، گسترش شبکه راه‌های کشور و ده‌ها مزیت دیگر موجب شده است درصد بالایی از حمل‌ونقل کالا از طریق جاده‌های کشور انجام شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، سالیانه حدود ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور جابجا می شود که حدود ۹۰ درصد آن از طریق شبکه حمل ونقل جاده ای و بقیه با استفاده از سایر شیوه های حمل ونقل از جمله ریل انجام می شود.
اقتصام**۱۱۰۸**۲۰۲۲

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.