صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تذکر«حاجی‌دلیگانی» درمورد عدم ورود دیوان محاسبات به موضوع حقوق‌های نجومی در تفریغ بودجه
تذکر«حاجی‌دلیگانی» درمورد عدم ورود دیوان محاسبات به موضوع حقوق‌های نجومی در تفریغ بودجه

تذکر«حاجی‌دلیگانی» درمورد عدم ورود دیوان محاسبات به موضوع حقوق‌های نجومی در تفریغ بودجه

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: گزارش تفریغ بودجه ۹۶ خوب بود ولی به بحث حقوق‌های نجومی ورود نکرده بود.

حسینعلی حاجی دلیگانی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی در جلسه امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش تفریغ بودجه ۹۶ که روز گذشته قرائت شد، خطاب به علی مطهری گفت:  اولاً باید به حسابرسان دیوان محاسبات در سراسر کشور به این جهت که از بیت‌المال حفاظت می‌کنند، خداقوت بگوییم. انصافاً گزارش تفریغ بودجه‌ دیروز هم یک قدم به جلو بود.

وی افزود: نکات بسیار مهمی و گام مثبتی در ارائه گزارش و احقاق حقوق مردم، در این گزارش بود. اما البته اشکالاتی نیز داشت مثلاً در مورد حقوق‌های نجومی اصلاً ورود نکرده بود. ما بالاخره متوجه نشدیم که حکم این افراد را زدند یا خیر؟ هنوز این مسئله ادامه دارد.

نماینده مردم شاهین شهر خطاب به مطهری ادامه داد: نکته‌ دیگر این است که دیوان محاسبات باید برخی از احکامی که در این گزارش صادر شده است را اجرایی کند. مثلاً یک فردی در سال ۷۶، ۷۱۰ هزار دلار گرفته است که برود برای وزارت علوم مواد شیمیایی وارد کند اما نه آن مواد را وارد کرده و نه پول آن را به بیت‌المال برگرداننده است. از سال ۹۲ هم حکم قطعی شده ولی هیچ اقدامی صورت نگرفته است. پیشنهاد من این است که هم اکنون که کمیسیون تلفیق دایر هست جنابعالی پیگیری کنید پیشنهادها برای اصلاح بودجه در قانون بودجه بیاید.

علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: پیشنهاد شما، پیشنهاد خوبی است. اعضای کمیسیون تلفیق می‌توانند از این گزارش استفاده کنند و پیشنهادات را در همین بودجه ۹۸ مطرح کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.