صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / اکران نخستین فیلم آقازاده سینما آغازگر جشنواره سی و هفتم فجر
اکران نخستین فیلم آقازاده سینما آغازگر جشنواره سی و هفتم فجر

همراه با جشنواره سی و هفتم؛ برنامه روز نخست :

اکران نخستین فیلم آقازاده سینما آغازگر جشنواره سی و هفتم فجر

در نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر یک مستند و سه فیلم سینمایی اکران می شود که آخرین سانس متعلق به اولین فیلم «پولاد کیمیایی» است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نخستین روز از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ساعت ۱۳ فردا، چهارشنبه ۱۰ بهمن‌ماه با اکران مستند «خانه ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم آغاز می شود.
سپس اکران فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی در سانس ۱۵:۳۰، فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به کارگردانی رسول صدرعاملی در سانس ۱۸:۳۰ و فیلم سینمایی «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی ساعت ۲۱:۳۰ آغازگر جشنواره سی و هفتم خواهند بود.
نشست خبری با عوامل سازنده فیلم های سینمایی پس از اکران برگزار می شود که فرزاد حسنی به عنوان مجری این نشست ها تعیین شده است.

**مستند «خانه ای برای تو» نمایشی از جنگیدن برای زندگی
مستند «خانه ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم ۷۳ دقیقه از داستان زندگی داوود، جوان ۳۰ ساله‌ گیلانی است که کمتر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و همزمان با ورشکستگی در شغلش متوجه سرطان پیشرفته‌اش نیز می شود و در این شرایط برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد.
مهدی شامحمدی تهیه کننده این مستند پیش از این در دهمین جشنواره حقیقت موفق به دریافت جایزه برای تهیه‌کنندگی مستند «فصل هرس» شده بود.
وی که درصدد ساخت سه‌گانه سرطان است امسال با ساخت دومین مستند خود به دنبال موفقیتی جدید است.

**«غلامرضا تختی» روایتی از زندگی قهرمان ایرانی
بهرام توکلی پس از حضور با فیلم «تنگه ابوقریب» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، این بار با فیلم «غلامرضا تختی» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان پا به عرصه رقابت گذاشته است.
فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی که روایتی از زندگی جهان پهلوان غلامرضا تختی قهرمان کشتی ایران است، محسن تختی، شاهرخ شهبازی، علیرضا گودرزی، امیررضا فرامرزی، ماهور الوند، بهنوش طباطبایی، مجتبی پیرزاد، آتیلا پسیانی، فرهاد آئیش و پریوش نظریه در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
این فیلم که در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد به روایت دوران کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، مبارزات مسابقات کشتی و مرگ غلامرضا تختی می پردازد.

**«سال دوم دانشکده من» معضلات اجتماعی را به نمایش می گذارد
رسول صدرعاملی که سال گذشته به عنوان داور در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت امسال «سال دوم دانشکده من» را کارگردانی کرده و به این رویداد هنری فرستاده است.
«سال دوم دانشکده من» همچون سایر آثار این کارگردان به معضلات اجتماعی موجود در کشور می‌پردازد.
در این فیلم هنرمندانی چون سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی و نیلوفر خوش خلق ایفای نقش کرده اند.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» به تهیه کنندگی مسعود ردایی آمده است که مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.
«سال دوم دانشکده من» که دو چهره جدید را به سینما معرفی می کند در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

** «معکوس» نخستین فیلم پولاد کیمیایی
«معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی فیلمی اجتماعی و خانواده‌محور که لایه‌هایی از اکشن را نیز در خود جای داده است و در بخش نگاه نو سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.
مسعود کیمیایی تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده دارد و بابک حمیدیان، علیرضا کمالی، اکبر زنجانپور، شهرام حقیقت‌دوست و لیلا زارع قصه پسری به نام سالار را روایت می کنند که به همراه دوستش تعمیرگاهی سیار دارد و ماشین‌های قدیمی را تعمیر می‌کند.
وی که با بحران هویتی روبروست، سوال‌های زیادی در ذهنش دارد تا اینکه پس از سال‌ها پدرش پیدا می شود و او را به آدرسی فرا می‌خواند.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از۱۰ تا ۲۲ بهمن در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می شود.
فراهنگ**۹۲۴۶**۳۰۰۹** ۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.