صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / الحلبوسی در لندن: عراق نمی‌خواهد صحنه درگیری‌ها باشد
الحلبوسی در لندن: عراق نمی‌خواهد صحنه درگیری‌ها باشد

الحلبوسی در لندن: عراق نمی‌خواهد صحنه درگیری‌ها باشد

رئیس پارلمان عراق در سفری که به انگلیس داشت، تاکید کرد که کشورش نمی‌خواهد صحنه درگیری‌ها باشد؛ بلکه تلاش می‌کند تقطه اشتراک همه طرف‌ها باشد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، دفتر “محمد الحلبوسی”، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی طی سفر به انگلیس دیداری با کریستین ترنر، مسئول پرونده خاورمیانه، معاون مشاور امنیت ملی انگلیس و مشاور نخست وزیر این کشور در مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم در لندن داشت. الحلبوسی در این دیدار تاکید کرد: عراق نمی‌خواهد صحنه درگیری‌ها باشد بلکه تلاش می‌کند نقطه اشتراک همه طرف‌ها باشد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، الحلبوسی در این دیدار از انگلیس خواست از عراق در بازسازی‌ها حمایت و پشتیبانی کرده و شرکت‌های خود را در این زمینه مشارکت دهد.

رئیس پارلمان عراق بر تمایل کشورش برای تقویت روابط خود با کشورهای عربی و منطقه و نیز جامعه جهانی بر اساس اصول منافع مشترک، احترام متقابل به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور سایر کشورها تاکید کرد.

او با اشاره به اینکه عراق امن و دارای ثبات در ثبات منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت، از انگلیس خواست علاوه بر حمایت اطلاعاتی و آموزش نیروهای عراقی و نیز تلاش برای بازگرداندن ثبات به شهرهای آن، از این کشور در زمینه بازگرداندن آوارگان حمایت کند.

طبق بیانیه یاد شده، ترنر نیز اعلام کرد که کشورش به حمایت‌های خود از عراق ادامه می‌دهد و به حمایت از موضعگیری‌های این کشور در مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی و نیز تلاش‌ها برای بازسازی این کشور پایبند است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.