صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ابراز خرسندی استولتنبرگ از روند مذاکرات صلح با طالبان
ابراز خرسندی استولتنبرگ از روند مذاکرات صلح با طالبان

ابراز خرسندی استولتنبرگ از روند مذاکرات صلح با طالبان

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از روند مذاکرات میان آمریکا و طالبان ابراز خرسندی کرد.

استولتنبرگ

به گزارش کسب و کار نیوز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دیدار با پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا ضمن ابراز خرسندی از تداوم مذاکرات صلح با طالبان، از آن حمایت کرد.

وی در این دیدار که در پنتاگون برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر خروج کامل ناتو از افغانستان، گفت: هنوز برای صحبت از خروج نیروهای ناتو خیلی زود است.

استولتنبرگ پس از دریافت گزارش مذاکرات از زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، تأکید کرد: برای ایجاد فضای مناسب برای راهکاری صلح‌آمیز در افغانستان بوده و بیش از مدت لازم در آنجا نخواهیم ماند. مادامی که علل اصلی حضورمان با خطر مواجه نشده باشد، خروج یا کاهش نیروها غیرممکن می‌نماید که این خود به معنای ممانعت از تبدیل دوباره افغانستان به منطقه‌ای امن برای گروه‌های تروریستی است.

شاناهان نیز پیش از این دیدار در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران، محور آن را روند مذاکرات با طالبان در افغانستان اعلام کرده بود.

وی ضمن اشاره به کسب اطلاعاتی از خلیل‌زاد مبنی بر تعیین چارچوب کل توافق احتمالی در این مذاکرات، تصریح کرد: چیزی که متوجه شده‌ام، دلگرم‌کننده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.