صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / روزنامه‌نگار آمریکایی: برنی سندرز هم در ۲۰۱۶ مامور روسیه بود
روزنامه‌نگار آمریکایی: برنی سندرز هم در ۲۰۱۶ مامور روسیه بود

روزنامه‌نگار آمریکایی: برنی سندرز هم در ۲۰۱۶ مامور روسیه بود

ستون نویس سابق نیویورک تایمز آمریکا که در حال حاضر در رسانه "وایرد" دبیر بوده و در لس‌آنجلس تایمز نیز می‌نویسد، مدعی شد سناتور برنی سندرز در سال ۲۰۱۶ برای اینکه به ادعای خودش دستور کار عدالت اجتماعی و اقتصادی را در آمریکا پیدا کند کاندیدای ریاست جمهوری نشد بلکه کمپین انتخاباتی او از سوی کرملین ترتیب داده شده بود تا در میان چپ‌ها شکاف ایجاد کرده و نهایتاً به پیروزی دونالد ترامپ کمک کند.

برنی سندرز

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا،  راشاتودی اعلام کرد، این روزنامه نگار به نام ویرجینیا هوفرنان در توئیتی نوشت: بسیاری از حامیان سال ۲۰۱۶ برنی سندرز وابستگان به کرملین بودند. او برای سند و مدرک به کیفرخواست‌ها عیله آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه اشاره می‌کند که ادعاهای آن هرگز در دادگاه ثابت نشده و نخواهد شد.

هوفرنان در ادامه مدارکی بیشتری را نیز رو کرده و به عنوان مثال می‌گوید: تد دیواین استراتژیست سال ۲۰۱۶ سندرز زمانی با پل مانافورت رئیس سابق کمپین ترامپ در اوکراین همکاری می‌کرده است و جالب این است که در آن زمان مانافورت به نفع ویکتور یانووکویچ رئیس جمهوری مخلوع اوکراین که وابسته به روسیه بود لابی‌گری می‌کرد.

این خبرنگار می‌نویسد: آیا تد دیواین که زمانی همکار پل مانافورت در اوکراین بود و بعداً استراتژیست ارشد برنی سندرز شد صرفاً کمک کرد به اینکه او با این کاندیداتوری آرای مخالفان ترامپ را دو دسته کند؟

او همچنین نوشت: آیا دیواین و سندرز با حامیانشان در کرملین-botnets&trollfarms – عمد یا غیرعمد برای شکست دادن هیلاری کلینتون همکاری کردند؟

او ادامه داد: منظور من این است که حامیان برنی سندرز حتی آن‌هایی که معتقد بودند اصولی عمل می‌کنند مطمئناً کمکی چشمگیر به ترامپ و کرملین داشته‌اند.

این صبحت‌های هوفرنان در حالی مطرح می‌شود که اواخر دهه ۲۰۰۰ چهره‌های آمریکایی سرشناس دیگری هم از یانوکوویچ حمایت کردند که شامل تونی پودستا لابی‌گر دموکرات‌ها، مارک پن استراتژیست کلینتون و استیو اشمیت مدیر کمپین جان مک‌کین سناتور درگذشته آمریکایی در انتخابات ۲۰۰۸ می‌شوند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.