صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی‌گذارد
دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی‌گذارد

دامغانی: داورزنی والیبال را تنها نمی‌گذارد

پیشکسوت والیبال ایران معتقد است که داورزنی و وزارت ورزش فدراسیون والیبال را در این شرایط نامتعادل تنها نمی‌گذارند.

محمدرضا دامغانی

محمدرضا دامغانی در گفت و گو با ایسنا، درباره تأخیر به وجود آمده برای انتخابات فدراسیون والیبال، گفت: دقیقاً نمی‌دانم دلیل تأخیر به وجود آمده چیست اما والیبال رشته‌ای است که با زحمات زیاد آقای داورزنی قبل از حضور ضیایی مطرح شد. مردم زیادی به این رشته علاقه‌مند شدند و تیم‌ها نیز در خارج کشور نتیجه گرفتند. می‌توان گفت والیبال ورزش‌های تیمی ایران بود که در سطح جهان مطرح شد و بعد از فوتبال و کشتی گرایش مردم به والیبال بیشتر شد. والیبال ورزش تیمی بود که در ایران زیاد مطرح نبود اما با زحمات آقای داورزنی پیش مردم علاقه‌مندان بیشتری پیدا کرد. من احساس می‌کنم داورزنی و وزارت ورزش می‌خواهند شرایطی را برای والیبال ایجاد کنند که فردی با اشراف به این حوزه برای هدایت والیبال انتخاب شود. فردی که به جامعه ورزش والیبال شناخت داشته و مدیر باشد.

او افزود: همانطور که می‌دانید داورزنی بارها در صحبت‌های خود گفته است؛ “والیبال مثل فرزند من است و نمی‌گذارم تنها بماند.” من فکر می‌کنم با توجه به شرایط موجود وزارت ورزش و شخص آقای داورزنی به دنبال کسی هستند که حداقل ۸ سال پشت میز ریاست فدراسیون والیبال بنشیند و توانایی لازم را داشته باشد چون، ما در سال آینده ترافیک زیادی داریم در بحث مسابقات داریم. با توجه به همه این موارد احساسم این است که وزارت دنبال شخصی است که همه فاکتورهای لازم برای اداره کردن والیبال را داشته باشد. بالاخره نگاه جامعه ورزش به والیبال زیاد بوده و انتظارات از این رشته بالا رفته است. احتمالاً دنبال فردی هستند که چنین توانایی را داشته باشد و شاید هم آن شخص را پیدا کرده‌اند ولی با وجود آرامش او را رو می‌کنند. با این حال من بدون هیچ تردیدی می‌گویم که وزارت ورزش و شخص آقای داورزنی فدراسیون والیبال را به حال خودش رها نمی‌کنند. خود داورزنی هم پست‌های بین‌المللی در آسیا و جهان دارد که به این رشته کمک می‌کند، من حس می‌کنم با این شرایط تنها به دنبال فرد مورد اعتماد و کار بلد هستند تا سکان هدایت این رشته پر طرفدار را به او بسپارند.

*نبود دبیر و نایب رئیس باعث چالش نمی‌شود!

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که تأخیر در انتخاب دبیر و نایب رئیس چه مشکلاتی می‌تواند برای والیبال ایجاد کند؟ توضیح داد: من فکر نمی‌کنم این تأخیر خیلی طولانی شود و افشین داوری نیر خودش کارها را انجام می‌دهد. قطعاً او مشاوران نامحسوسی هم دارد که به او کمک می‌کنند. به هر حال او ۳۰ سال است که کارمند سازمان بوده، مدیر کل تربیت بدنی خراسان و در فدراسیون دوومیدانی هم بوده است. هم این رزومه و هم کارهایی مثل جمع کردن پیشکسوتان و جلسات دال بر این دارد که داوری کار بلد است. باید دید او برای آینده چه برنامه‌ای دارد ولی نبود دبیر در حال حاضر چالشی برای والیبال ندارد، لیگ در حال برگزار است و کمیته‌های فدراسیون هم کار خود را می‌کنند.

او افزود: با این حال نفراتی که می‌خواهند در این پست‌ها (دبیر و نایب رئیس) کار کنند باید انتخاب شوند که به نظرم بهترین فضا و زمان هم سال جدید و قبل از مسابقات لیگ جهانی است. لیگ‌برتر خرداد ماه تمام می‌شود و به نظرم بهتر است در شرایطی نرمال و فضایی آرام انتخابات صورت بگیرد. حس می‌کنم وزارت ورزش به دنبال این است که بعد از لیگ جهانی این کار را انجام دهد.

*عجله برای انتخابات والیبال را نمی‌فهمم

دامغانی در واکنش به این مسئله که برخی کارشناسان معتقدند باید هرچه زودتر انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شود، توضیح داد: من نمی‌دانم عجله برخی از دوستان برای برگزاری این انتخابات در چنین شرایطی چیست! نظرشان این است که انتخابات قبل از جام ملت‌ها باشد و من نمی‌دانم چه اتفاقی می‌خواهد بیافتد اگر در چنین زمانی برگزار نشود! مجمع باید در زمانی برگزار شود که بتوان صحبت کرد، شخص و اشخاصی معرفی شوند که توانایی چرخاندن والیبال را داشته باشند، به نظر من خوب نیست که در این زمان کم و خیلی سریع انتخابات انجام شود. نمی‌دانم چگونه صحبت کنم که به برخی دوستان برنخورد اما من احساس می‌کنم شاید برخی دوستان دنبال این هستند که شخص مورد نظرشان را روی کار بیاورند و دنبال اهداف شخصی هستند. من در این مورد مطمئن نیستم اما مطمئن هستم که وزارت ورزش فدراسیونی مثل والیبال را تنها نمی‌گذارد و در چنین شرایط نامتعادلی برای آن رئیس انتخاب نمی‌کند. آقای داورزنی خودش در والیبال بوده است و می‌داند که چه زمانی برای برگزاری انتخابات مناسب است. شاید اگر الآن نظر خودم را بگویم برخی از دوستان ناراحت شوند اما فعلاً باید صبر کرد تا شرایط خوبی پیش آید.

ملی‌پوش سابق والیبال ایران گفت: شخصی که به عنوان رئیس می‌آید صرفاً والیبالی هم نبود مشکلی ندارد اما بهتر است تا حدودی به این فضا اشراف داشته باشد، اما اگر هم والیبالی باشد و هم مدیر خیلی بهتر است. اما بهتر است اگر والیبالی نبود اشراف کافی داشته و پیشکسوتان، بازیکنان و خانواده والیبال را بشناسد. سال‌های زیادی از عمر بازیگری خود من در تیم ملی نمی‌گذرد ولی الآن در فدراسیون کسی مرا نمی‌شناسد، در حالی که الآن مربی تیم ملی بوده‌ام و الآن نیز در لیگ‌برتر سرمربی هستم. حداقل کسی انتخاب شود که وقتی به فدراسیون می‌رویم احساس غریبگی نکنیم. من فکر می‌کنم یک مدیر خوب می‌آید و این نظر شخصی من است.

*کولاکوویچ رنجبر را به اسم کوچک صدا کرده است

سرمربی تیم لیگ‌برتری فولاد سیرجان ایرانیان در خصوص سعید رنجبر پدیده این روزهای تیم خود و والیبال ایران، گفت: او سال گذشته در تیم گل‌گهر بود و بومی این شهر است که ۲ متر و ۵-۶ سانت قد او است و نزدیک به یک متر و نیم هم می‌پرد. با این حال حتی اجازه لخت شدن هم به او نداده‌اند و اسم او بین اسامی ۱۴ نفر هم نبوده است. رنجبر شرایط و توانایی‌های خاص خودش را دارد و اول سال دیدم که با تمرین می‌تواند خوب باشد. به او اطمینان کرده و از نظر روحی روانی نیز با او کار کردم. ابتدای فصل قرار بود در پست او شهرام محمودی را بگیریم اما به دلیل عدم توافقاتی که در بحث ملی بین تیم ما و او وجود داشت تصمیم گرفتیم با رنجبر و فرامرز بستانی ادامه دهیم.

او افزود: رنجبر جوان است و در اوایل فصل خطاهای بچگانه داشت، اما به اعتماد ما جواب داد و الآن در تیم به وزنه‌ای تبدیل شده است که اگر به هر دلیلی در یک بازی نباشد بار حمله تیم ما ضعیف می‌شود. به جرأت می‌توانم بگویم که در حال حاضر او بعد از امیر غفور و شهرام محمودی بهترین پشت خط زن ایران است و در جمع سه نفر برتر پست خود قرار دارد. این موفقیت رنجبر در حالی است که اجازه بازی در لیگ یک را هم به او نداده بودند اما الآن کنار مهدی مهدوی بازی می‌کند و مهدی هم او را در این مسیر کمک می‌کند. رنجبر استعداد داشت و شرایط را هم درک کرد تا اینکه الآن یکی از بهترین‌ها در پست خودش است. مطمئنم که در ادامه خبرهای زیادی را از رنحبر در تیم ملی خواهید شنید. تا حدودی هم اطلاع دارم که مربیان او را زیر نظر دارند و حتی کولاکوویچ او را به اسم کوچک صدا کرده است. ما هادی برشام را هم در ترکیب تیم خود داریم که امسال خوب کار کرده اما به نظرم رنجبر الان جز بهترین‌های ایران است.

محمدرضا دامغانی در پایان این گفت و گو، تاکید کرد: باید از مدیران محترم تیم فولاد سیرجان ایرانیان آقایان مهندس ابراهیمیان، مهندس فیض بخشیان و شریف‌پور تشکر کنم که چنین تیمی را داده‌اند تا چنین جوانان با استعداد این شهر بتوانند رشد کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.