صفحه اصلی / استان ها / زنجان / یکی می زند یکی عشق می ورزد
یکی می زند یکی عشق می ورزد

یکی می زند یکی عشق می ورزد

معلم زنجانی با عبور از برف و کولاک شدید، اجازه نمی‌دهد مدرسه‌اش برای لحظه‌ای تعطیل شود.

معلم روستای شیخ کانلو

به گزارش کسب و کار نیوز، می‌گویند آدمی که عاشق باشد خود را وقف ایثار برای معشوق می‌کند، شغل معلمی از جمله مشاغلی است که تنها با عشق بدان می‌توان کار کرد. معلم هربار وقتی وارد کلاس درس می‌شود از شیره جان خود کشیده به دانش‌آموزان می‌بخشد تا انسان‌ها را مهیای درست زیستن کند و این محقق نمی‌شود جز اینکه عاشق باشد.

در جای‌جای دنیا معلمانی هستند که با تحمل بسیاری از سختی‌ها و ناملایمت‌ها به امر تربیت و پرورش دانش‌آموزان می‌پردازند اما در این میان معلمانی نیز هستند که قصه عاشقی‌شان با بقیه متفاوت است، به طوری که تاریخ، خود از این داستان‌ها مراقبت می‌کند.

محمدرضا بدرلو، مدیر آموزگار مدرسه شهید ابراهیم علوی روستای چلگان، یکی از معلمان ایثارگر به‌شمار می‌آید که در هفته گذشته با پشت سر گذاشتن بسیاری از مشکلات در مسیر، خود را به مدرسه می‌رساند. محل خدمت این معلم فداکار زنجانی در روستایی قرار دارد که به دلیل فراهم نبودن راه ایمنی، وی هر روز با نشستن بر ترک موتور خود را به کلاس درس می‌رساند اما با شروع فصل زمستان، رفت و آمد برای وی دشوار می‌شود.

در روزهایی که بدرلو آماده رفتن به مدرسه می‌شود، در مسیر راه با کولاک شدیدی مواجه می‌شود و با سوار بر موتورسیکلت و با کمک لودرهای راهداری، در حالی که تمام وجودش را زمستان سرد احاطه کرده بود، چیزی در چهره‌اش جز قندیل بستن ابروان، پلک‌ها و چشم‌هایش مشاهده نمی‌شود، یکی از این روزها با انگشتان خونین خود را به روستای چلگان می‌رساند تا کلاس دانش و بینش، لحظه‌ای تعطیل نشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.