چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه ارومیه و لتونی
گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه ارومیه و لتونی

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه مطرح کرد

گسترش همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه ارومیه و لتونی

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه بر لزوم توجه هرچه بیشتر بر مقوله پژوهش در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

تفاهم‌نامه

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالله طلوع آذر در نشست صمیمی هیأت اعزامی کشور لتونی با اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه که در سالن جلسات پردیس دانشگاهی دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آموزش معلمان و فراگیران برای توسعه پایدار جز هدف‌های اصلی دانشکده ادبیات ارومیه است.

طلوع آذر با اشاره به اینکه هدف نشست امروز معرفی و گسترش همکاری‌های متقابل دانشگاه ارومیه با دانشگاه داوگاپیلیز، لتونی است تصریح کرد: دانشکده ادبیات به کیفیت آموزش و پژوهش توجه ویژه دارد و به همین دلیل از دانشگاه‌های خارجی برای بالا بردن سطح آموزش استفاده می‌کند.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه ارومیه خاطر نشان کرد: دانشگاه ارومیه به عنوان partner university و دانشگاه (داوگاپیلیز) به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور لتونی در طرح آرازموس پلاس اتحادیه اروپا جهت تقویت بنیه علمی، پژوهشی و آموزشی اساتید و دانشجویان و بهره‌مندی از توانمندی‌های هر دو دانشگاه مشارکت می‌کند.

وی ادامه داد: دانشکده ادبیات ارومیه یکی از ۱۳ دانشکده و پنج پژوهشکده دانشگاه ارومیه است که نزدیک به ۶۳ هیأت علمی در ۹ گروه آموزشی دارد و ۳ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

طلوع آذر با اشاره به اینکه دانشگاه ارومیه دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه آموزش پایدار و مشارکت با دیگر دانشگاه‌ها است، تاکید کرد: باید به نحو احسن از طرح رازموس پلاس که برنامه‌ای با هدف سازماندهی تبادل دانشجویان دانشگاه‌های اروپا با سایر دانشگاه‌ها است استفاده کرد.

همچنین ایلگا سالتی، عضو هیأت علمی دانشگاه داوگاپیلیز لتونی نیز در این نشست اظهار کرد: آموزش صحیح مسائل محیط زیستی از ارکان توسعه پایدار است که باید مد نظر کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.

سالتی با اشاره به اینکه همکاری بین دانشگاه ارومیه و داوگاو پیلیز بیش از چهار سال قدمت دارد، تصریح کرد: به دلیل توجه مسئولان دانشگاه ارومیه در توجه به آموزش توسعه پایدار، امید است همکاری این دو دانشگاه بیش از گذشته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه داوگاپیلیز لتونی خاطر نشان کرد: اکثر کشورهای توسعه یافته، مرکزی برای آموزش توسعه پایدار تشکیل داده‌اند که باید این موضوع مدنظر کشورهای در حال توسعه قرار گیرد.

سالتی با تاکید بر اینکه در کشور لتونی کنسرسیومی از کشورهای حوزه بالتیک برای آموزش توسعه پایدار فراگیر تشکیل شده است، اظهار کرد: ایجاد پیوند بین دانش، سنت، خلاقیت و نوآوری برای تشکیل ایده‌های جدید از اهداف اصلی این نشست است و دانشگاه داوگاپیلیز لتونی نیز در این راستا مشارکت لازم را با دانشگاه ارومیه خواهد داشت.

وی با اشاره به پتانسیل‌های ویژه آذربایجان غربی در عرصه بین المللی ادامه داد: دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاه مادر در آذربایجان غربی می‌تواند نقش سازنده‌ای در تعاملات دو طرفه با اتحادیه اروپا و دانشگاه‌های حوزه بالتیک داشته باشد.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.