صفحه اصلی / استان ها / زنجان / سهم صنعت برق در اقتصاد زنجان چقدر است؟

سهم صنعت برق در اقتصاد زنجان چقدر است؟

رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی در اقتصاد زنجان سهم قابل توجهی دارد.

برق - انرژی

خلیل قاسم‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه رشته فعالیت «تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» در صنعت و اقتصاد استان، اظهار کرد: سهم استان از تولید ناخالص داخلی کشور با احتساب نفت در سال ۹۴، برابر با ۱.۱۲ درصد بود که این شاخص بدون احتساب نفت برابر با ۱.۲۹ درصد است.

این مسئول ادامه داد: در سال ۹۴ محصول ناخالص داخلی استان برابر با ۱۳۸ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال بوده و سهم استان از محصول ناخالص داخلی کشور برابر ۱.۱۲ درصد است و این در حالی است که این میزان در سال قبل ۹۵ صدم درصد بوده است.

وی با اشاره به ارزش‌افزوده صنعت استان در سال ۹۴، افزود: میزان ارزش‌افزوده بخش صنعت استان در این سال بیش از ۴۱ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال بوده که سهم بخش صنعت استان از صنعت کشور ۱.۹ درصد است که این سهم در سال ۱۳۹۰ برابر با ۱.۱۲ درصد بوده است.

قاسم‌لو، سهم بخش صنعت استان از ارزش‌افزوده استان، ۳۰.۳۴ درصد در سال ۹۴ دانست و تصریح کرد: میزان ارزش‌افزوده صنایع دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان در سال ۹۴ بیش از ۲۱ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال بوده و میزان ارزش‌افزوده رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان نیز بیش از ۴,۵۱۴ میلیارد ریال بوده و سهم ارزش‌افزوده این بخش از کل ارزش‌افزوده صنایع دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان نیز ۲۰.۹۶ درصد است.

رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، یادآور شد: در سال ۹۴ تعداد اشتغال کارگاه‌های دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان ۲۴ هزار و ۵۳۱ نفر بوده و تعداد اشتغال رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی نیز ۴۰۷۶ نفر است که سهم اشتغال این بخش در استان ۱۶.۶ درصد است و این در حالی است که این میزان در کشور ۸.۹ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری کارگاه‌های دارای ۱۰ نفر کارکن و بیشتر استان بیش از ۲,۱۸۴ میلیارد ریال است که سهم سرمایه‌گذاری رشته فعالیت تولید ماشین‌آلات مولد و انتقال برق و دستگاه‌های برقی ۱۴۸ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال بوده که سهم ۶.۸ درصدی در استان دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.