صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، موشک سازی را کنار می‌گذارد
سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، موشک سازی را کنار می‌گذارد

سازنده بزرگترین هواپیمای جهان، موشک سازی را کنار می‌گذارد

شرکت فضایی خصوصی "استراتولانچ "(Stratolaunch) آمریکا که اخیراً در حال ساخت بزرگترین هواپیمای جهان است، برنامه ساخت موشک‌های خود را کنار می‌گذارد.

استراتولانچ

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از ایسنا، لایو ساینس اعلام کرد، شرکت آمریکایی “استراتولانچ”(Stratolaunch) که در سال ۲۰۱۱ توسط “پل آلن”(Paul Allen) پایه‌گذاری شد، در حالیکه اکنون در حال کار بر روی ساخت بزرگترین هوپیمای جهان است اما برنامه‌های ساخت موشک‌های خود را متوقف می‌کند.

سخنگوی شرکت استراتولانچ طی بیانیه‌ای گفت: استراتولانچ در حال پایان دادن به توسعه خانواده‌های وسایل پرتاب و موتور موشک است. ما با تمرکز بر پشتیبانی پرتاب “Northrop Grumman Pegasus XL”، در حال تسهیل امور هستیم. ما برای انجام این کار بسیار هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر اولین پرواز آن در سال ۲۰۱۹ هستیم.

بنا بر برنامه‌ریزی‌ها، شرکت استراتولانچ قرار است از Pegasus XL که توسط شرکت “Orbital ATK” ساخته شده است برای ارسال ماهواره‌ها به مدار استفاده کند. این “هواگرد “(aircraft) ۱۱۷ متر طول دارد و قادر به حمل ۳ موشک “پگاسوس “(Pegasus) در یک پرواز واحد است.

در ماه اوت ۲۰۱۸ شرکت استراتولانچ اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه موشک‌های خود است که این‌ها شامل موشک “MLV” است.

موشک پرتاب این شرکت موسوم به “MLV” می‌تواند تا ۳۴۰۰ کیلوگرم بار را تا ۴۰۰ کیلومتر در مدار حمل کند. موشک دیگر موسوم به “MLV Heavy” نیز قابلیت حمل شش هزار کیلوگرم بار را دارد. استارتولانچ در نظر دارد موشک اول را تا سال ۲۰۲۲ به مدار بفرستد اما تاریخ پرتاب موشک دوم، هنوز مشخص نیست.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که به همین منظور نیز این شرکت بیش از ۵۰ کارمند خود را تعدیل کرده است.

شرکت استراتولانچ به طور پیوسته در حال آزمایش این هواگرد در “پایگاه هوایی و فضایی موهاوی کالیفرنیا” است اما تاکنون تاریخ دقیقی برای اولین پرواز موشک خود اعلام نکرده است.

سرعت این موشک در آخرین آزمایش بر روی باند فرودگاه به ۱۳۶ مایل بر ساعت (۲۱۹ کیلومتر بر ساعت) رسید.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.