صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن
رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن

رکوردشکنی جدید نیروی کار خارجی در ژاپن

چینی‌ها بیشترین حضور در بازار کار ژاپن را در بین اتباع خارجی دارند.

ژاپن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری ژاپن، در شرایطی که بازار کار ژاپن به دلیل کمبود نیروی کار بیش از گذشته به روی کارکنان دیگر کشورها باز شده است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد حدود ۱.۴۶ میلیون خارجی در این کشور مشغول به کار هستند.

چینی‌ها با ۳۸۹ هزار و ۱۷۷ نفر بیشترین جمعیت کارکنان خارجی ژاپن را تشکیل می‌دهند و پس از این آنها، ویتنامی‌ها در رده دوم قرار دارند. طبق بیانیه صادر شده توسط وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن، تا پایان ماه اکتبر سال ۲۰۱۸، تعداد یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۴۶۳ خارجی در ژاپن مشغول به کار بوده‌اند که ۱۴.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و یازدهمین سال از رشد متوالی شمار کارکنان خارجی در ژاپن محسوب می‌شود. کمبود نیروی کار در ژاپن در نیم قرن اخیر بی سابقه است و دولت این کشور برای باز کردن درهای این کشور به نیروی کار در زمینه‌هایی چون کشاورزی، کارخانه‌های ساخت خودرو و فروشگاه‌ها تحت فشار قرار گرفته است.

بیشترین درصد کارکنان خارجی در بخش تولید استخدام شده‌اند و پس از این بخش، خرده فروشی و هتلداری کارکنان خارجی بیشتری را استخدام کرده‌اند.

دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در حال افزایش جذب کارکنان ماهر خارجی است. دولت در بخش دیگری از برنامه خود برای جبران کمبود نیروی کار ماهر در سومین اقتصاد بزرگ جهان، اقداماتی نظیر افزایش فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و برگزاری کارگاه‌های مهارت آموزی در مناطق دوردست را به مرحله اجرا گذاشته است. ژاپن در سال‌های اخیر از کمبود نیروی کار و پیری جمعیت رنج می‌برد که باعث شده است رشد اقتصادی این کشور کاهش یابد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.