صفحه اصلی / سرخط خبرها / موافقت آلمانی‌ها با اعمال محدودیت سرعت در آزادراه‌ها
موافقت آلمانی‌ها با اعمال محدودیت سرعت در آزادراه‌ها

موافقت آلمانی‌ها با اعمال محدودیت سرعت در آزادراه‌ها

اکثریت جامعه آلمان با اعمال حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌های فاقد محدودیتِ این کشور با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی موافقت کردند.

سرعت مجاز خودرو آزادراه بزرگراه

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه “اِمنِد” که روزنامه “بیلد” آن را منتشر کرده، ۵۲ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق محدود شدن سرعت خودروها در آزادراه‌های این کشور هستند. حداکثر سرعت مدنظر آنها بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

در همین حال، کمیته‌ای تخصصی که تحت نظر دولت آلمان فعالیت می‌کند نیز به دلیل تأثیر آزادراه‌های فاقد محدودیت سرعتِ تردد بر انتشار گازهای گلخانه‌ای، خواستار اعمال محدودیت سرعت تردد وسایل نقلیه موتوری شده است.

با این وجود، اندریاس شویر، وزیر حمل و نقل آلمان که سیاستمداری محافظه کار به شمار می‌رود و اصالتی باواریایی دارد، ضمن اعلام مخالفت با این اقدام گفت که شهروندان در مورد تعیین سرعت تردد خود باید مختار باشند.

شویر مدعی شد که وضع محدودیت سرعت در امن‌ترین آزادراه‌های جهان که متعلق به آلمان است کمتر از ۵ دهم درصد در میزان انتشار کربن مؤثر خواهد بود.

او تاکید کرد که ۷ هزار و ۶۴۰ کیلومتر از آزادراه‌های آلمان یعنی معادل ۳۰ درصد آن هم اکنون دارای محدودیت سرعت تردد است و او تا پیش از نهایی شدن تعمیم این محدودیت در ماه مارس آینده با اعضا کمیته تخصصی فعال در این زمینه، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز، ایالت باواریا محل استقرار خودروسازان آلمانی است. به همین دلیل وزیر حمل و نقل آلمان برای تأمین منافع خودروسازان و ایفای تعهد دولت آلمان در خصوص محدودسازی انتشار گازهای گلخانه‌ای بر سر دوراهی قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.