صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / ترقی: لایحه جامع انتخابات به تقویت احزاب کمک می‌کند
ترقی: لایحه جامع انتخابات به تقویت احزاب کمک می‌کند

ترقی: لایحه جامع انتخابات به تقویت احزاب کمک می‌کند

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: علاوه بر قانون جامع انتخابات باید در قانون احزاب هم اصلاحاتی انجام شود تا مجموعه این عوامل بتواند تشکل‌های سیاسی کوچک را به سمت ادغام و تشکیل احزاب قوی هدایت کند.

حمیدرضا ترقی

حمیدرضا ترقی ، با بیان اینکه جهت‌گیری لایحه جامع انتخابات به سوی احزاب فراگیر و قوی است، بیان کرد: این لایحه که مراحل نهایی تهیه آن در دولت در حال سپری شدن است، می‌تواند برای تقویت احزاب مفید باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی درباره وجود شرط ۵ هزار عضو احزاب برای ارائه لیست انتخاباتی در لایحه جامع انتخابات اظهار کرد: شاید این شرط نتواند به تنهایی عاملی برای ادغام احزاب کوچک باشد. باید در قانون احزاب هم اصلاحاتی انجام شود تا مجموعه این عوامل بتواند تشکل‌های سیاسی کوچک را به سمت ادغام و تشکیل احزاب قوی هدایت کند.

ترقی افزود: در حال حاضر تشکل‌های صنفی و انجمن‌های اسلامی که تشکل سیاسی نیستند، جای احزاب را گرفته‌اند و این اشکال باید برطرف شود تا احزاب میدان‌دار فعالیت سیاسی و انتخاباتی در کشور باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به اینکه حزب موتلفه در سراسر کشور ۲۲۰ دفتر و بیش از ۵ هزار عضو دارد، تصریح کرد: لایحه جامع انتخابات زمینه را برای ایجاد جبهه‌های سیاسی نیز فراهم کرده است. احزابی که اعضای آنها به پنج هزار نفر نمی‌رسد می‌توانند در مقطع برگزاری انتخابات جبهه تشکیل دهند. جبهه می‌تواند فعالیت تشکل‌های سیاسی را در زمانی که انتخابات نیست به صورت مستقل حفظ کرده و در زمان انتخابات هم به تجمیع تشکل‌های سیاسی کمک کند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.