صفحه اصلی / استان ها / البرز / ممنوع شدن ورود یکی از اعضای شورای شهر فردیس کرج به صحن شورا
ممنوع شدن ورود یکی از اعضای شورای شهر فردیس کرج به صحن شورا

ممنوع شدن ورود یکی از اعضای شورای شهر فردیس کرج به صحن شورا

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس از ممنوعیت ورود یکی از اعضای شورای شهر فردیس به صحن شورا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

شورای شهر

حسن جهانشاهلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ممنوعیت ورود یکی از اعضای شورای شهر فردیس به صحن شورا گفت: این فرد تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند در جلسات شرکت کند.

وی افزود: این رأی به منظور ایجاد آرامش در فضای مدیریت شهری و شورای شهر فردیس صادر شده است.

 شورای شهر فردیس و مدیریت شهری در مدت اخیر دچار اختلافات زیادی شده است .

پیش از این دادستان این شهرستان به علت ناکارآمدی شورای شهر و ایجاد اختلاف و ناامیدی در میان شهروندان فردیس خواستار انحلال شورا شده بود اما اکنون ابراز امیدواری کرده که با تعلیق این عضو، فضای آرامش بر مدیریت شهری و شورای شهر فردیس حاکم شود.

امام جمعه فردیس نیز پیش از این با اشاره به تلاش‌هایی که سال‌های گذشته برای مستقل شدن شورا و شهرداری فردیس صورت گرفت، خاطرنشان کرده بود: انگیزه همه آن تلاش‌ها خدمت بیشتر به فردیس بود، اگر در آن زمان شرایط را اینطور می‌دیدم در این میدان قدم نمی‌گذاشتم که امروز  کار به اینجا بکشد و پشیمان شوم.

حجت‌الاسلام علی اکبر ایمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حواشی ایجاد شده در شورای شهر فردیس گفته، شهرداری و شورای مستقل یکی از آرزوهای مردم فردیس بود و حالا که این مهم تحقق یافته مردم هم انتظار ویژه‌ای از شورا و شهرداری دارند.

ایمانی با تأکید بر اینکه قانون باید مرجع هر اقدامی قرار گیرد، افزود: اگر کسانی در شورای شهر به دنبال استیضاح شهردار هستند قانون این موضوع را مشخص کرده که چطور پیش برود و اگر تعداد آنان به شش نفر رسید این کار شدنی است اما اگر تعداد آنان به حد نصاب نرسید، راه‌های غیرقانونی، حریم‌شکنی و بدزبانی راه معقولی نیست و هم به شهر لطمه می‌زند و هم آن چیزی نیست که مردم از شورا انتظار دارند.

وی ادامه داد: تصور مردم بر این بود که در اولین دوره شورای شهر فردیس افرادی دلسوز امور شهر را به دست خواهند گرفت ولی ما در این مدت می‌بینیم که مسیر درستی انتخاب نشده است، اعضا باید در مسیر قانون حرکت کنند تا شهر آسیب نبیند.

ایمانی با بیان اینکه شهردار هم باید به وظایف قانونی خود عمل کند افزود: مقصر اصلی فضایی که در شورای شهر فردیس به وجود آمده دستگاه‌های نظارتی چون شورای حل اختلاف و فرماندری فردیس هستند، فرماندار باید در این وضعیت به موضوع ورود کند تا این دعواها خاتمه یابد وگرنه پرونده به شورای حل اختلاف استان برود، دلیلی وجود ندارد که مردم در این میان آسیب ببینند.

امام جمعه فردیس تأکید کرد: هر چیزی قانون مشخصی دارد اینکه شهر به تنش کشیده شود عاقلانه نیست، فرمانداری باید بی‌طرفانه به این موضوع ورود کنند ولی متأسفانه مشاهده می‌شود که مقداری در انجام وظایف جدیت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بنده قضاوتی در مورد شورای شهر و شهرداری ندارم افزود: مرجع قضاوت شورای حل اختلاف استان است، در هر حال چشم امید بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این شهر به شورا و شهرداری است.

ایمانی با اشاره به تلاش‌هایی که سال‌های گذشته برای مستقل شدن شورا و شهرداری فردیس صورت گرفت، خاطرنشان کرد: انگیزه همه آن تلاش‌ها خدمت بیشتر به فردیس بود، اگر در آن زمان شرایط را اینطور می‌دیدم در این میدان قدم نمی‌گذاشتم که امروز  کار به اینجا بکشد و پشیمان شوم.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.