چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / معرفی برگزیدگان بین‌المللی «جشنواره فارابی» از هفت کشور دنیا
معرفی برگزیدگان بین‌المللی «جشنواره فارابی» از هفت کشور دنیا

معرفی برگزیدگان بین‌المللی «جشنواره فارابی» از هفت کشور دنیا

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به تقدیر از ۳۶ اثر برتر این جشنواره، گفت: در این دوره هفت محقق از سراسر جهان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین میرزایی امروز در اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه علوم انسانی و اسلامی بیش از نیمی از آموزش عالی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: امروز در دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی شاهد تکریم عالمان این حوزه معرفتی هستیم.

وی اضافه کرد: فارابی نهالی است که امروزه قد بر افراشته است تا قامت بلند عالمان علوم انسانی و اسلامی را به تکریم بنشیند. قامتی که با نامرادی‌های روزگار و کم توجهی‌ها به آن از قدر آن نکاسته است.

میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: ما علوم انسانی را نه برترین علوم و نه کمتر از سایر علوم می‌دانیم هر چند که معتقد هستیم که علوم انسانی بر تارک سایر علوم‌ها نشسته است.

دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اشاره به نحوه انتخاب آثار برتر، خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره پنج هزار و ۶۴۹ اثر در ۱۴ گروه علمی ارسال شد که پس از داوری‌ها ۱۷ اثر از برگزیدگان داخلی، هفت برگزیده خارجی، ۱۳ برگزیده در سایر بخش‌ها به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند.

به گفته وی، برگزیدگان خارجی از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، قزاقستان، اسپانیا و هندوستان بوده‌اند.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.