صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دور جدید مذاکرات صلح افغانستان در ماه فوریه برگزار می‌شود
دور جدید مذاکرات صلح افغانستان در ماه فوریه برگزار می‌شود

دور جدید مذاکرات صلح افغانستان در ماه فوریه برگزار می‌شود

منابعی در قطر از برگزاری دور جدید مذاکرات صلح افغانستان در فوریه سال جاری میلادی در دوحه قطر خبر دادند.

زلمای خلیل زاد

به گزارش کسب و کار نیوز، “لولوه الخاطر”، سخنگوی وزارت خارجه قطر از برگزاری دور جدید مذاکرات افغانستان – آمریکا در ماه آتی میلادی خبر داد.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی قطر “قنا”، وی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شش روز مذاکرات سازنده میان دولت آمریکا و جنبش طالبان پایان یافت و هر دو طرف از میانجیگری قطر قدردانی کردند و بر سر برگزاری دور دیگر مذاکرات در ماه آتی به اتفاق نظر رسیدند. قطر امیدوار است که نظارتش بر مذاکرات؛ صلح فراگیر و مداوم را برای ملت افغان به ارمغان بیاورد و طرف‌ها در افغانستان صفحه خشونت را ببندند.

در همین راستا، “مطلق القحطانی”، فرستاده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم و میانجیگری در حل درگیری‌ها گفت: در مذاکرات دوحه مسائل چارچوب زمانی برای مذاکرات و تحقق آشتی ملی دائم مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر سر ادامه مذاکرات در ماه آتی در دوحه به اتفاق‌نظر رسیدند.

القحطانی خواستار هماهنگی تلاش‌های تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ذی‌ربط در صلح افغانستان و ممانعت از پراکنده شدن تلاش‌ها شد.

وی بر اهمیت تلاش‌های دولت قطر و همپیمانان استراتژیک آن برای تحقق صلح و برقراری ثبات افغانستان تاکید کرد.

پیشتر “زلمای خلیل‌زاد”، فرستاده آمریکا برای مذاکرات صلح افغانستان در صفحه شخصی خود در توئیتر از مشارکت “محمد عبدالرحمن آل ثانی”، وزیر خارجه قطر در این مذاکرات خبر داده بود.

انتهای پیام

 

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.