صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه آزاد به دنبال راهکارهایی برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای
دانشگاه آزاد به دنبال راهکارهایی برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای

دانشگاه آزاد به دنبال راهکارهایی برای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در امور آموزش عالی وساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی عدم وابستگی به درآمدهای شهریه‌ای را از مزایای اجرای طرح پایش دانست و اظهار کرد: با توجه به کاهش دانشجو ضروری است سیاست اتکای صرف دانشگاه به شهریه تغییر کند و درآمدهای حاصل از تجاری سازی فناوری و دانش افزایش یابد.

شهریه

به گزارش کسب و کار نیوز، پانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با حضور دکتر بیژن رنجبر، قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی و اعضای هیأت امنای استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد.

رنجبر با بیان اینکه برنامه تحول دانشگاه آزاد اسلامی تدوین و در دستور کار اجرا قرار گرفته است، گفت: تحولات ساختاری دانشگاه، ابتدا در سازمان مرکزی اعمال می‌شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی ادامه داد: اجرای طرح پایش در دانشگاه می‌تواند منشأ بسیاری از تحولات باشد که حتی برای دانشگاه‌های دولتی نیز کارساز باشد، در این تحول اسناد بالادستی را مد نظر قرار داده و در پی ایجاد ارتباط مستمر و پایدار با صنایع هر استان هستیم تا دانش آموختگان بتوانند بازار کار پیدا کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی باید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این استان که منطقه‌ای صنعتی است، مشکلات و مسائل صنعت و جامعه را برطرف کند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی تأسیس یک فراصندوق با همکاری بنیاد برکت و معاونت فناوری ریاست جمهوری و قرار دادن آن در سازمان بورس را یکی از اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی این صندوق، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که بتواند در امر تجاری‌سازی و ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای در آینده گام بردارد.

طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی با بیان اینکه تأسیس مدارس خلاقیت و مهارت از دیگر برنامه‌های تحولی دانشگاه آزاد اسلامی است، افزود: این گونه مدارس با ارائه مهارت‌های متنوع و متفاوت در ایجاد اشتغال و نیز جذب دانشجویان بسیار مؤثر هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.