صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تعطیلی دولت آمریکا دست‌کم ۶ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد وارد کرده است
تعطیلی دولت آمریکا دست‌کم ۶ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد وارد کرده است

تعطیلی دولت آمریکا دست‌کم ۶ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد وارد کرده است

شرکت S&P که در زمینه‌ رده بندی اقتصادی در جهان فعالیت می‌کند اعلام کرد: اقتصاد آمریکا در طول تعطیلی اخیر دولت این کشور که رکورد بی سابقه‌ای بر جای گذاشت، دست کم ۶ میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، پایگاه هیل اعلام کرد، این ضرر و زیان اقتصادی بیشتر حاصل آسیب به بخش تولید و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با تجارت خارجی در زمان تعطیلی دولت آمریکا است که روز جمعه در سی و پنجمین روز خود موقتاً به پایان رسید. در جریان این تعطیلی حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال دولت آمریکا به مرخصی اجباری رفته یا مجبور به انجام کار بدون حقوق شدند.

این طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر بعد از آن آغاز شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با کنگره و دموکرات‌ها بر سر بودجه درخواستی ۵.۷ میلیارد دلاری برای طرح ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختلاف پیدا کرد.

سرانجام ترامپ جمعه شب یک لایحه بودجه سه هفته‌ای را امضا کرده و رسماً به تعطیلی دولت بدون آنکه پولی برای ساخت دیوار به دست بیاورد پایان داد.

با این حال ترامپ هشدار داده در صورتی که نتواند برای این بودجه یک توافق عادلانه به دست بیاورد در انتهای این لایحه بودجه سه هفته‌ای دولت مجدداً تعطیل خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین هشدار داد که مممکن است برای دور زدن کنگره و به منظور ساخت دیوار مورد نظرش وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

شرکت S&P در بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد: با وجود آنکه این تعطیلی پایان یافته عدم وجود توافق در کنگره احتمالاً بر اطمینان تجاری و احساسات در بازارهای مالی تأثیر خواهد گذاشت.

لری کودلو، مشاور اقتصادی ارشد ترامپ چند روز پیش گفت که انتظار ندارد تعطیلی دولت آسیبی پایدار برای اقتصاد آمریکا به وجود بیاورد.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که دولت بازگشایی شود شما شاهد بازگشت فوری به وضع سابق خواهید بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.