صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / پوریا اخواص از جشنواره موسیقی فجر انصراف داد
پوریا اخواص از جشنواره موسیقی فجر انصراف داد

آغاز حاشیه ها در جشنواره سی‌و‌چهارم

پوریا اخواص از جشنواره موسیقی فجر انصراف داد

پوریا اخواص با انتشار نامه ای در رسانه ها از حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر انصراف داد تا این جشنواره آغاز نشده دچار حاشیه شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، در روزهای نخست پس از انتشار جدول برنامه های سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر، پوریا اخواص با انتشار نامه ای اعتراض آمیز که به جای ارسال به روابط عمومی جشنواره فجر، آن را به صورت سرگشاده در اختیار عموم قرار داد، انصرافش را از شرکت در این جشنواره اعلام کرد.
در این نامه اعتراض آمیز آمده است:
«دبیر محترم سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر
جناب آقای دکتر شاهین فرهت
با سلام و احترام
از آنجا که جشنواره موسیقی فجر جایگاهی برای ارائه، تبادل و درک و دریافت موسیقی حرفه‌ای‌ست، لذا توقع از آن چنین است که رفتار و منش برگزارکنندگان آن نیز حرفه‌ای باشد.
۱- تا به امروز که فقط هجده روز به شروع برگزاری جشنواره باقی مانده است هیچ قرارداد رسمی با اینجانب در رابطه با اجرا در جشنواره سی و چهارم منعقد نگردیده و این نشان از غیرحرفه‌ای بودن برگزارکنندگان بزرگترین هنگامه موسیقایی کشور دارد.
۲- بعد از انتشار جدول اسم اینجانب به‌عنوان خواننده در آن دیده نمی‌شد و بعد از اعتراض و پیگیری سرپرست گروه، جدول دومی طراحی و مجدداً منتشر شد که اسامی چند خواننده از جمله بنده به آن اضافه گردید. اگر این احمالی از جانب دست‌اندرکاران بوده است که باز نشان از غیرحرفه‌ای بودن آن است اگر هم اسم و رسم هنرمندان، اعتباری برای جشنواره نیست که زیاده جسارت است.
۳- در ماه‌های گذشته برای دو اجرا در جشنواره به من پیشنهادهایی داده شد که با مشورت با برگزارکنندگان آن به بنده اعلام گردید امکان اجرای یک خواننده با دو گروه وجود ندارد و من به تبع این قانون از گروهی خداحافظی کردم تا فقط با یک اجرا در جشنواره شرکت کنم اما متوجه شدم که در جشنواره امسال هستند خوانندگانی که با دو گروه همکاری دارند و این تبعیض و «یک بوم و دو هوا» بودن در شأن برخورد با اهل موسیقی نیست.
در نهایت انصراف خودم را از شرکت در جشنواره سی‌و‌چهارم اعلام می‌دارم و یادآوری می‌کنم که : «ادب آداب دارد»
با آرزوی موفقیت برای جنابعالی و همکارانتان
با احترام
پوریا اخواص
ششم بهمن‌ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت».
بر اساس این گزارش، بعد از انتشار این نامه روابط عمومی سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر، جوابیه ای را به متن اعتراضی این هنرمند در اختیار رسانه ها قرار داد.
در جوابیه روابط عمومی سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر آمده است :
«هنرمند گرامی جناب آقای پوریا اخواص
در پاسخ به نامه شما (که به جای دبیرخانه جشنواره به رسانه ها ارسال شده است!) و اعلام مواردی که منجر به انصرافتان از حضور در جشنواره موسیقی فجر شده است، مطالب زیر به اطلاع می رسد:
۱- حضور شما در جشنواره تحت عنوان و همراه با گروه هنرستان موسیقی بوده است که این هنرستان، هم در بخش موسیقی دستگاهی ایرانی و هم در بخش موسیقی کلاسیک به اجرای برنامه خواهد پرداخت و شما صرفا قرار بوده خواننده یک بخش از این اجرا باشید.
۲- درهمین راستا قرارداد اجرای برنامه با نماینده معرفی شده از طرف هنرستان موسیقی پسران و حدود ۲ ماه پیش عقد شده است و جشنواره قرارداد مستقلی با خوانندگان ندارد. همچنین در سایر قراردادها نیز طرف قرارداد سرپرستان گروه ها هستند.
۳- با توجه به اینکه گروه های شرکت کننده در جشنواره گروه های معتبر و شناخته شده ای هستند، ستاد جشنواره به درج نام گروه اکتفا کرده و پس از اینکه قرار شد اسم شما اضافه شود اسم چندین خواننده دیگر نیز اضافه شد که خودتان بهتر اطلاع دارید.
۴- اشاره کرده بودید به این موضوع که برخی خوانندگان در دو گروه اجرا دارند. به دلیل عدم حضور خواننده یکی از گروه‌ها، سرپرست گروه درخواست جایگزین کردن خواننده دیگری را به ستاد برگزاری جشنواره اعلام کرد – که پیش‌تر مدت‌ها با گروه تمرین کرده بود – و با توجه به شرایط خاص گروه این تقاضا پذیرفته شد.
۵- اخلاق حرفه ای حکم می کند که اگر شما به جشنواره تعهدی ندارید، به هنرمندانی که مدت زیادی با آنان به تمرین پرداخته اید تعهد داشته باشید.
۶- اگر چه ستاد جشنواره نهایت سعی خود را در برگزاری جدی و بدون نقص جشنواره به کار بسته است و به طور یقین کاستی هایی وجود دارد ولی بخشی از حرفه ای بودن جشنواره به شرکت کنندگان در جشنواره مرتبط است.
سی‌و‌چهارمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ تا ۲۹ بهمن در تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، برج میلاد، برج آزادی، ایوان شمس و سالن سوره حوزه هنری میزبان هنرمندان و هنردوستان خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.