صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک
آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک

آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف از آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک خبر داد.

فین تک

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حسین مختاری در رویداد Sharif Tech Summit که با حضور اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان بانک‌ها و شرکت‌های فعال در بازار سرمایه با محوریت تأثیر فناوری هوش مصنوعی بر بازارهای مالی جهان در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف بیش از ۵۰ سال است با هدف اینکه بتواند با آموزش خوب، متخصصان خبره‌ای تحویل جامعه بدهد، فعالیت می‌کند. ما اکنون در بین دانشگاه‌های کشور بیشترین حجم قرارداد با حوزه صنعت را داریم و از لحاظ کیفیت، پژوهش دانشگاه شریف حرف اول را می‌زند. از همه مهم‌تر می‌توانیم الگوهای خود را از طریق دانشگاه با صنعت به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اشتغال و کارآفرینی به دلیل کوچک‌تر شدن نهادهای دولتی به دانشگاه واگذار شده است، گفت: هزینه ایجاد اشتغال برای هر نفر برای بخش دولتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که این رقم در بخش خصوصی به یک‌دهم یعنی ۲۰ میلیون تومان می‌رسد. دولت‌ها به سمت کوچک‌تر شدن می‌روند و نیاز به ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان احساس می‌شود. ما اکنون در نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی نسل کارآفرین قرار داریم.

مختاری با بیان اینکه در بخش کارآفرینی به زنجیره ارزشی و هم‌افزایی نیاز داریم خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم این اکوسیستم را در دانشگاه ایجاد کنیم و به لحاظ تجربه با دانشگاه‌های دنیا فرقی نداریم. تنها تفاوت ما در مقیاس است و باید حجم کار و میدان برآیند را افزایش داد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه ما باید به دنبال تحقق مواردی برویم که بازار آن وجود داشته باشد، گفت: معتقدیم کار خوب آموزش قوی می‌طلبد و این آموزش در پژوهش خود را نشان می‌دهد. از سوی دیگر پژوهش‌ها باید کاربردی باشند تا به یک فناوری برسند. این فناوری زمانی کاربرد دارد که توسعه پیدا کند و وارد بازار شود. عمده ضعف ما در این مسیر است؛ بدین ترتیب باید ارتباط دانشگاه با صنعت شکل بگیرد.

مختاری در رابطه با ارتباط بیشتر با صنعت از برنامه گرنت نام برد و گفت: ما در جهت ایجاد هسته‌های تحقیقی کاربردی، تیم‌ها و هسته‌هایی متشکل از استاد و دانشجو را به گرنت اختصاص می‌دهیم. با توجه به اینکه در بعضی از حوزه‌ها از صنعت عقب هستیم، برای پر کردن این فاصله سعی می‌کنیم دانش پایه‌ای را در دانشگاه ایجاد کنیم. الگویی که ما در نظر گرفته‌ایم، الگوی مشارکتی است و دانشگاه و صنایع با هم در سرمایه‌گذاری حوزه‌ها شریک هستند.

وی بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کرده‌ایم، گفت: پتانسیل زیادی در دانشگاه صنعتی شریف در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد. بخش قابل توجهی از این پتانسیل‌ها هم در حوزه اقتصادی و مالی است که باید از آنها بهره‌برداری کنیم. در این تفاهم‌نامه از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان قطب علمی هوش مصنوعی در داخل کشور نام برده شده است. علت دعوت از کارشناسان بانک در این رویداد هم این است که می‌خواهیم این حوزه را با همکاری آنها و کاربرد فین‌تک در داخل کشور گسترش دهیم.

مختاری یادآور شد: بخش قابل توجهی از شرکت‌های نوپا به دلیل سو مدیریت از بین می‌روند. ما این قابلیت را در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه شریف برای آنها ایجاد کرده‌ایم که برای شروع در آنجا مستقر شوند. بعد از سه سال هم به پارک علم و فناوری منتقل می‌شوند. بدین صورت می‌توانند با تجربه و مهارت کافی وارد بازار شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر هوش و عقل است، گفت: مسئولیت ما این است که از این تدبیر استفاده و شرکت‌ها را به سمت خود جذب کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.