صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قطر کمک‌ مالی خود را صرف پروژه‌های انسانی در غزه می‌کند
قطر کمک‌ مالی خود را صرف پروژه‌های انسانی در غزه می‌کند

بعد از خودداری حماس از پذیرش کمک‌ها

قطر کمک‌ مالی خود را صرف پروژه‌های انسانی در غزه می‌کند

پس از اینکه جنبش حماس در اعتراض به اخاذی رژیم صهیونیستی کمک مالی دولت قطر را برای پرداخت حقوق کارمندانش رد کرد، دوحه از صرف این کمک‌ها در مسائل دیگر در فلسطین خبر داد.

سفیر قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد العمادی، رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه در نشست خبری در این منطقه گفت، رهبری حماس اعلام کرده که کمک‌ها برای پرداخت حقوق را تحت هر شرایطی و از هر طرفی نمی‌پذیرد.

به نقل از سایت ارم نیوز، وی افزود، توافق شده که این کمک مالی برای پروژه‌های انسانی با هماهنگی سازمان ملل تخصیص یابند، این کمک‌ها یا به هزاران خانواده فقیر یا برای بهبودی و توسعه شبکه برق‌رسانی یا پروژه‌های مربوط به وزارت بهداشت یا برنامه‌های اشتغال‌زایی موقت تعلق خواهند گرفت.

العمادی اعلام کرد، نخستین توافقنامه‌ها روز دوشنبه با سازمان ملل درباره برنامه اشتغال‌زایی موقت برای بازه زمانی چهار تا شش ماهه به ارزش ۲۰ میلیون دلار منعقد می‌شود.

وی بار دیگر تاکید کرد، هدف اصلی دوحه از این کمک بهبودی اوضاع مردم غزه و حل مشکلات انسانی آنهاست که بازتاب مثبتی بر اطراف و کل منطقه خواهد داشت. العمادی این مساله را که هدف از کمک مالی این کشور تضمین آتش‌بس است، رد کرد.

جنبش حماس دریافت سری سوم کمک مالی دوحه را به دلیل سنگ‌اندازی‌های رژیم صهیونیستی در فرایند دادن اجازه انتقال آن به غزه و تعویق پرداخت آن را رد کرد و خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی این جنبش در نشست خبری غزه گفت، مساله مذکور را طی نشستی به العمادی اطلاع داده است.

وی افزود: سیاست اسرائیل را که همچنان به اخاذی، سنگ‌اندازی و انصراف از پایبندی به تفاهم‌های مورد توافق ادامه می‌دهد، رد می‌کنیم و در واکنش به رفتار اسرائیل سری سوم کمک‌ها را نمی‌پذیریم.

رژیم اشغال‌گر صهیونیستی از اوایل ماه میلادی جاری به بهانه‌های مختلف اجازه ورود سری سوم کمک‌های قطر به غزه را به دنبال حوادث متشنج میدانی در مرزها با غزه به تعویق انداخت.

قطر حدود سه ماه پیش شروع به پرداخت ماهانه کمک مالی کرده و قرار است برای شش ماه این کمک مالی به مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار جهت پرداخت حقوق‌های کارمندان حماس، پروژه‌های اشتغال موقت و خانواده‌های فقیر در غزه ادامه داشته باشد. این اقدام براساس تفاهم‌ها علاوه بر قطر به میانجی‌گری مصر و سازمان ملل برای تقویت تفاهم‌ها درباره آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی در غزه، اسرائیل و ممانعت از وخیم شدن وضعیت میدانی صورت گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.