صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / شفافیت گامی درمسیر استقرار فرهنگ بهره وری
شفافیت گامی درمسیر استقرار فرهنگ بهره وری

شفافیت گامی درمسیر استقرار فرهنگ بهره وری

معاون توسعه و مدیریت منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه معتقدیم برداشتن گام های بهره وری به استقرار فرهنگ آن در بدنه نظام و تمامی ارکان دولت کمک های بسیاری می کند ،گفت:شفافیت ،میزکار و برون سپاری از موضوعات مهم در دستور کار این وزارتخانه است.

لادن حیدری روز شنبه در حاشیه بیست و دومین نشست هم اندیشی و تبادل تجارب در حوزه بهره وری دستگاه های اجرایی، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کشور در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ،هدف از بهره وری را رسیدن به رشد اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: با تبادل تجربیات منجربه برداشتن گام هایی موثر در حوزه بهره وری رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به مفهوم واژه بهره وری هم افزود: این واژه به معنای نگرش، باورها و آگاهی است به این منظور که در فرصت محدود و نامشخص باید بتوانیم از عمر و سرمایه های الهی بهره کافی را برده و درنهایت به هدف غائی برسیم.
حیدری ادامه داد: این واژه اگرچه به نظر مدرن است ولی اگر به کتاب الهی خود مراجعه کنیم درمی یابیم خداوند در سوره عصر به موضوع استفاده بهینه از عمر به عنوان سرمایه اصلی و ایمان و معرفت، و عبادت که موجب افزایش بهره وری از زندگی انسان می شود، اشاره کرده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال اظهار داشت :ارتقای بهره وری فردی، سازمانی، گروهی و اجتماعی زائیده درست دیدن و رفع نقص ها است؛ به این معنی که در زمان کوتاه تر و با هزینه کمتر نهایت بهره وری را با هدف رشد اقتصادی کشور داشته باشیم.
حیدری تصریح کرد: خوشبختانه امروز در کشور اراده و عزم ملی در حوزه بهره وری وجود دارد که از آن جمله می توان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دراین زمینه اشاره کرد که فرموده اند: «ارتقای بهره وری معنایش این است که ما بتوانیم از آنچه داریم بهترین استفاده را بکنیم».
وی در عین حال گفت: با برگزاری جلسات به هدف نهایی نمی رسیم ازاین رو در این زمینه به عزم و اراده نظام، دولت و مردم نیازمبرم داریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این وزارتخانه به عنوان دستگاهی فرهنگ ساز گام هایی در زمینه بهره وری برداشته شده است که از آن جمله می توان به شفافیت، میز خدمت، برون سپاری وغیره اشاره کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز ، نظام مدیریت بهره وری یکی از موضوعات مورد توجه در کشور است که در این وزارتخانه نیز به طور جدی دنبال می شود.
مقررشده کتابی در این زمینه با عنوان «نظام مدیریت بهره وری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در ۶ فصل ساختار سازمانی وزارتخانه ،طراحی نظام مدیریت بهره وری ،نظام سنجش بهره وری در معاونت ها ،حوزه های ستادی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، آسیب شناسی بهره وری در معاونت ها، حوزه های ستادی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها، برنامه جامع ارتقای بهره وری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل استانی و شیوه نامه اجرایی استقرار نظام مدیریت بهره وری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و منتشر شود.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.