صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / بررسی چالش‌های فرهنگ عمومی در خانه برادر
بررسی چالش‌های فرهنگ عمومی در خانه برادر

بررسی چالش‌های فرهنگ عمومی در خانه برادر

چالش‌های فرهنگ عمومی در ایران درباره نقد کتاب « در خانه برادر » با حضور کارشناسان و اهالی قلم بررسی خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سلسله نشست‌های چالش‌های فرهنگ عمومی در ایران از سوی پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران برگزار می‌شود. در اولین نشست، زیست روزمره افغانستانی‌های ساکن ایران همراه با نقد کتاب «درخانه برادر» بررسی می‌شود.
در این نشست که روز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن کنفرانس انجمن جامعه شناسی ایران واقع در دانشکده علوم اجتماعی تهران برگزار می‌شود، عباس عبدی(پژوهشگر اجتماعی)، حبیب میرزایی(مهاجر افعانستانی و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دانشگاه یزد)، خدیجه پورکاظمی و محمد بهروزی(زوج ایرانی افعانستانی) و آرش نصر اصفهانی(نویسنده کتاب و پژوهشگر اجتماعی) سخنرانی خواهند کرد.
«در خانه برادر» ضمن مرور سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال مهاجران و پناهندگان افغانستانی، طی چهار دهه گذشته، تجربه زندگی در ایران را از نگاه افغانستانی‌ها بررسی کرده است. پژوهشگر این اثر با تحلیلی بر وضعیت مهاجران و پناهندگان افغانستانی در ایران، به موضوع بازنگری در سیاست‌های مهاجرتی و امکان‌های موجود برای خروج از وضعیت کنونی می‌پردازد.
هدف اصلی کتاب این است نشان دهد چرا ایران همچنان برای افغانستانی‌ها «درخانه برادر» است و خانه خودشان نشده است؛ چرا هنوز مهمان‌اند و به‌عنوان صاحب‌خانه پذیرفته نمی‌شوند و مهم‌تر اینکه اصرار بر مهمان‌بودن افغانستانی‌ها منافع چه کسانی را تأمین می‌کند. به استناد این کتاب، نحوه مواجهه جامعه ایران با «افغانستانی‌ها»، نکات مهمی را درباره فرهنگ عامه ایرانیان نیز آشکار می‌سازد.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ **

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.