چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / خسروی‌نژاد: درخشان فکر می‌کند اینجا سیسیل است و او هم پدرخوانده!
خسروی‌نژاد: درخشان فکر می‌کند اینجا سیسیل است و او هم پدرخوانده!

خسروی‌نژاد: درخشان فکر می‌کند اینجا سیسیل است و او هم پدرخوانده!

مربی سابق تیم ملی و قهرمان اسبق جودوی ایران با بیان اینکه برخی افراد از قهرمانان جودو برای رسیدن به منافعشان سوءاستفاده می‌کنند، گفت: ورزشکاران نباید وارد بازی اینگونه افراد شوند چرا که شدیدا لطمه می‌خورند.

مسعود خسروی‌نژاد

مسعود خسروی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد شدید از هجمه‌های ایجاد شده علیه سرپرست فدراسیون جودو توسط برخی از مربیان تیم ملی که ورزشکاران را ترغیب به مصاحبه می‌کنند، اظهار کرد: ابتدا این را بگویم من با کسی نیستم و فقط نمی‌خواهم به خاطر منافع برخی از افراد جودوی ایران بیش از این ضربه بخورد. آقای مدیر را در طول عمرم یک دقیقه از نزدیک ندیده‌ام اما وقتی مصاحبه او را خواندم دیدم بعد از این مدت یک نفر به جودو آمده است و حرف حسابی می‌زند و دلش به حال جودو می‌سوزد و او را فردی با سواد و با شخصیت می‌دانم. نمی‌گویم سفر به اردوی مشترک ازبکستان به نفع تیم ملی نبود اما خیلی هم این سفر ضروری نبود که دوستان این گونه به او هجوم بردند. او فقط گفت از سفرهای غیر ضروری اجتناب می‌کنیم و به جای آن پولش را صرف تجهیز سالن افراسیابی می‌کنیم که کار بسیار خوبی است و سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

مربی اسبق تیم ملی، افزود: اینکه برخی از دوستان بلافاصله یا خود مصاحبه می‌کنند و یا با سوءاستفاده از ورزشکاران آنها را مجبور به مصاحبه علیه سرپرست می‌کنند، کار بسیار زشتی است و لازم است که ابتدا این افراد فهم خود را بالاتر ببرند و مصاحبه عمادی و دغدغه‌های وی را به دقت را بخوانند بعد موضع‌گیری کنند، نه اینکه ندانسته به او حمله کنند. متأسفانه برخی از افراد، جودوکاران سرشناس تیم ملی را که کارشان باید فقط ورزش کردن و تلاش برای موفقیت کشور باشد را دستاویز اهداف شخصی خود قرار می‌دهند و آنها را وارد باتلاقی که خودشان درست کرده‌اند می‌کنند. اینکه این افراد از جایگاه و کوپن ورزشکاران استفاده می‌کنند تا به منافع‌شان برسند کار بسیار زشتی است و به جودو و ورزشکار لطمه وارد می‌کند. متأسفانه از جودوکاران ما سوءاستفاده می‌شود تا جایی که شنیده‌ام که یکی از مربیان اصلی تیم ملی دست یکی از قهرمانان را گرفته و به وزارت ورزش و جوانان برده و به او گفته که نزد مسئولان وزارتخانه از او تعریف کند، اما دوران این کارها گذشته است و این روش‌ها دیگر فایده‌ای ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد با وجود سرپرستی عمادی در فدراسیون جودو محمد درخشان، رئیس سابق این فدراسیون که به علت بازنشستگی مجبور به کناره‌گیری شد، هنوز هم نقش پررنگی را در فدراسیون ایفا می‌کند، گفت‌: درخشان شخص محترمی است و من احترام ویژه‌ای برای او قائلم و خدای نکرده اگر صحبتی هم درباره او می‌کنم قصد بی احترامی ندارم، اما معتقدم و عینی دیده‌ام اگر حتی یک برگ درخت در جودوی کشور بر زمین بیافتد، قطعاً درخشان مستقیم یا غیر مستقیم در آن دخیل است. این را جامعه جودو باید بداند که او در همه موارد چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم و استفاده از برخی از افراد نقش اصلی را ایفا می‌کند. عمادی با پیشنهاد خود درخشان سرپرست فدراسیون شد، اما خیلی زود مورد انتقاد قرار گرفت. در همین المپیک ریو درخشان بود که نصرت خان را به جودوی ایران تحمیل کرد و در آن مدت چالش زیادی داشتیم که باعث شد جودو در المپیک ضربه بخورد. نصرت خان معلوم نبود با کدام سابقه به تیم ملی آمد، حتی کوچ جواد محجوب هم در المپیک رودکی بود. در حال حاضر هم آندره را علم کرده‌اند تا به اهدافشان برسند. سوال من این است اگر آندره خوب بود، چرا او را از همان ابتدا سرمربی نگذاشتند و درخشان مدام مصاحبه کرد و گفت من به سرمربی ایرانی اعتقاد دارم و منصوری را سرمربی کرد، اما الان اصرار دارد که آندره باید سرمربی تیم ملی شود.

خسروی نژاد در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: عمادی، سرپرست فدراسیون اعلام کرد تصمیم گرفتیم تیم را به ازبکستان نفرستیم، اما درخشان مصاحبه کرد و اعلام کرد که با تصمیم و خرد جمعی این سفر لغو شده است. پس نشان می‌دهد درخشان هنوز هم در تصمیمات دخیل است و نمی‌خواهند بگذارند عمادی همه کاره باشد. آنها خواستند بگویند که عمادی همه‌کاره نیست و ما با خرد جمعی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی با درخواست از قهرمانان جودو مبنی بر اینکه وارد باتلاق برخی آقایان نشوند، گفت‌: کار یک ورزشکار حرفه‌ای بدون توجه به اینکه چه افرادی در فدراسیون حضور دارند، فقط ورزش کردن است و خواهشم این است که دوستان ورزشکاران را وارد بازی‌های خودشان نکنند.

دبیر سابق تیم‌های ملی جودو درباره پیش رو بودن انتخابات فدراسیون جودو، گفت‌: بحث‌ها و حواشی مختلفی در این باره مطرح شده است. مطمئن باشید درخشان هیچ وقت روی اسب بازنده شرط نمی‌بندد. او سیاحی را بازنده می‌داند و قطعاً روی او سرمایه‌گذاری نمی‌کند. درخشان به غیر از بازی برد برد چیز دیگری نمی‌خواهد او حتی به میقانی هم اعتقادی ندارد. گزینه او شخص دیگری است که مطمئناً بر روی او سرمایه‌گذاری کرده است.

مربی سابق تیم ملی درباره علت استعفا از دبیری تیم‌های ملی در زمان ریاست محمد درخشان، خاطر نشان کرد: آن زمان رودکی به من گفت برنامه ات را برای سرمربیگری آماده کن، اما وقتی درخشان رئیس شد با این موضوع مخالفت کرد. یک شب با رودکی بودم به من گفت چرا نمی‌آیی دبیر فدراسیون شوی؟ که من گفتم دبیری راه و روش دارد و درخشان باید با آن موافقت کند، ضمن اینکه علاقه‌ای به این کار ندارم، اما او گفت با این موارد کاری نداشته باش و من آن را حل می‌کنم. بعد از چند روز رودکی بار دیگر این پیشنهاد داد و گفت با درخشان صحبت می‌کنم تا دبیر فدراسیون شوی. من هم گفتم بلوطی پس چه می‌شود که گفت فاتحه او را می‌خوانیم، حاج آقا مجمع تشکیل می‌دهد و بلوطی را بیرون می‌اندازد. سرانجام هم همین شد و بعد از چند وقت فاتحه او را خواندند و او را بیرون کردند. حذف و اضافه کردن درخشان مثل آب خوردن است و به راحتی این کار را انجام می‌دهد اما این مسائل باید روزی تمام شود. درخشان فکر می‌کند اینجا سیسیل است و او هم پدرخوانده و کسی نمی‌تواند روبروی او بایستاد، اما دوستان بدانند اینجا ایران است و سیسیل نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.