صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / حناچی: تخصص و سلامت دو اصل مهم در انتصابات است

در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه یک؛

حناچی: تخصص و سلامت دو اصل مهم در انتصابات است

شهردار تهران گفت که در انتصابات مدیران شهری، تنها دو اصل تخصص و سلامت مدنظر قرار می‌گیرد.

پیروز حناچی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی در مراسم تکریم اسماعیل بدریان سرپرست شهرداری منطقه یک و معارفه سید حمید موسوی به عنوان شهردار جدید منطقه، ضمن تقدیر از اقدامات بدریان که در دوره گذار، مسئولیت اداره این منطقه را بر عهده گرفت، گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند مسئولیتی که برعهده می‌گیریم امانتی است که به دیگران تحویل می‌دهیم و اگر ماندنی بود این مسئولیت به ما نمی‌رسید. امیدوارم روزی که پست‌ها را تحویل می‌دهیم توان این را داشته باشیم که سرمان را بالا بگیریم و به پشت سرمان و مسیری که آمدیم نگاه کنیم و در پیشگاه الهی شرمندگی نداشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم از مدیریت شهری انتظار دارند که مصلحت بلندمدت آنها را به درستی تشخیص دهد و بر اجرای آن پافشاری کند و فضایی فراهم سازد تا عدالت و ایمنی برای تمام شهروندان برقرار شود، افزود: به همین دلیل در تعاریف جهانی شهر خوب، شهری است که مردم به شکل یکسان از مواهب بهره‌مند شوند. در واقع هر شهروندی که از خدمات بیشتر استفاده می‌کند، هرینه بیشتری باید پرداخت کند.

وی با یادآوری اینکه دو سال پیش در چنین روزهایی شهرمان خاطره تلخ پلاسکو را پشت‌سر گذاشت، عنوان کرد: حادثه پلاسکو اگر در حد حادثه باقی بماند خسران بزرگی را متحمل می‌شویم، اما اگر از آن درس بگیریم و آینده را بسازیم بهترین اقدام را انجام داده‌ایم.

شهردار تهران تصریح کرد: حادثه پلاسکو به ما نشان داد از ساختمان‌هایی که تا پیش از اجرایی شدن مقررات ملی ساختمان احداث شدند، اطلاعاتی در دست نداریم. حادثه پلاسکو همچنین نشان داد که سیستم امداد و نجات ما تنها برای مقابله با حادثه در ساختمان‌های متعارف آمادگی کامل دارد، اما در مورد ساختمان‌های نامتعارف و بلندمرتبه امکان دارد این امر زمان‌بر باشد. در واقع، در خصوص ساختمان‌های غیرمتعارف بدون نقشه مانند آدم‌هایی هستیم که نابینا هستند و در تاریکی قدم برمی‌دارند.

حناچی افزود: البته حادثه پلاسکو نشان داد که انسان‌هایی را در مجموعه شهرداری داریم که علی‌رغم احساس خطر تا آخرین لحظه به وظیفه خود عمل می‌کنند و ما باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات سازمان آتش‌نشانی با قبل از حادثه پلاسکو قابل مقایسه نیست، گفت: منطقه یک از جمله مناطقی است که می‌تواند در معرض خطرات طبیعی مثل سیل و زلزله و خطرات انسان ساخت مانند ساختمان‌های بلند قرار بگیرد که بخشی از این مشکل با تکمیل تجهیزات و بخشی با آموزش حل می‌شود.

حناچی ادامه داد: در این منطقه کوچه و پس کوچه‌هایی داریم که دسترسی به آنها آسان نیست و تجهیزاتی که به پلاسکو بردیم را نمی‌توانیم به راحتی در اینجا استفاده کنیم.

وی گفت: به همین دلیل افراد باید نسبت به این مساله آگاهی و آمادگی داشته باشند و راهی جز آموزش نیست.

شهردار تهران با اشاره به انتخاب موسوی به سمت شهرداری منطقه یک عنوان کرد: تلاش ما در انتصابات این است که نگاه به داخل بدنه شهرداری داشته باشیم که این امر هم امید ایجاد می‌کند و هم فضایی فراهم می‌سازد که این فرصت به همکاران شهرداری داده شود تا ما از تجربیات آنها استفاده کنیم.

حناچی ادامه داد: در استفاده از نیروهای شهرداری تنها دو اصل تخصص و سلامت را مدنظر قرار می‌دهیم و هیچ اصل دیگری را به رسمیت نمی‌شناسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام کارشناسان حوزه شهری دو موضوع بدنه فربه شهرداری و نبود منابع مالی پایدار را از مشکلات مدیریت شهری می‌دانند، گفت: باید تلاش‌مان را به این دو موضوع معطوف کنیم و بدنه را سبک کرده و منابع پایدار ایجاد کنیم. در همین راستا، دو لایحه با هدف پیگیری منابع پایدار در مجلس در حال بررسی است و از کمیسیون اقتصادی توقع پیگیری این موضوع را داریم.

شهردار تهران ضمن درخواست از تمام شهرداران مناطق به ویژه منطقه یک برای تعریف منابع مالی جدید و خلاقیت در این زمینه گفت: همان‌طور که اقدامات خوب و بد تهران به کل کشور تسری پیدا می‌کند، اقدامات منطقه یک هم به تمامی مناطق متسری می‌شود.

وی خطاب به شهردار جدید منطقه یک با بیان اینکه امیدوارم با استفاده از خلاقانه‌ترین اقدامات منطقه را اداره کنید، تصریح کرد: این منطقه از ویژگی‌های بسیاری برخوردار است؛ طبیعت بکر در شمال تهران و نعمت الهی آب که سالانه ۲۴۰ میلیون متر مکعب از ارتفاعات به سمت شهر تهران سرازیر می‌شود از ویژگی‌های مهم منطقه یک است. البته شرمنده‌ایم که بگوییم این میزان آب را تبدیل به فاضلاب می‌کنیم و از آن استفاده نمی‌کنیم، در صورتی که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به فرصت‌های گردشگری در منطقه ۱ گفت: مردم چیز زیادی نمی‌خواهند، خواسته آنها این است که حداقل در فاصله درکه تا پلنگ‌چال و دربند تا شیرپلا اگر کسی دچار حمله قلبی شد، امکانات حداقلی وجود داشته باشد. اگرچه این بخش در حریم است اما باید اقداماتی انجام دهیم.

حناچی در پایان عنوان کرد: برای حضور در این مراسم با مترو آمدم و فکر می‌کنم با این وسیله سریع‌تر از سایر وسایل می‌توان به این نقطه از شهر رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.