صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / احتمال پیوستن رهبر جدید دفتر سیاسی طالبان به مذاکرات صلح در دوحه
احتمال پیوستن رهبر جدید دفتر سیاسی طالبان به مذاکرات صلح در دوحه

احتمال پیوستن رهبر جدید دفتر سیاسی طالبان به مذاکرات صلح در دوحه

منابع طالبان امروز (شنبه) گفتند که انتظار می‌رود مذاکره کننده ارشد جدید این گروه بلافاصله به نشست‌های مشترک با مقام‌های آمریکایی در قطر ملحق شود.

ملا عبدالغنی برادر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبر در حالی منتشر شد که جدیدترین دور گفتگوها برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله در افغانستان وارد ششمین روز خود شده است.

مذاکرات صلح که در ابتدای امر قرار بود دو روزه باشد در حالی همچنان ادامه دارد که فرستادگان طالبان روز جمعه به دلیل اختلافاتی با زلمای خلیل زاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان برای مدتی کوتاه از آن خارج شدند.

طالبان به تازگی ملا عبدالغنی برادر را به عنوان رییس جدید دفتر سیاسی طالبان در دوحه برگزید.

انتظار می‌رود ملا عبدالغنی برادر که سال گذشته میلادی از زندانی در پاکستان آزاد شده برای حضور در این نشست مشترک با آمریکا به قطر برود؛ اقدامی که طالبان بر این باور است مورد استقبال آمریکا قرار خواهد گرفت.

یکی از مقام‌های ارشد طالبان در افغانستان نیز گفت: انتظار می‌رود که او به زودی به این نشست ملحق شود.

مقام های طالبان در پاسخ به سوالاتی درباره سلامت ملاعبدالغنی برادر اعلام کردند که وی پیش از ملحق شدن به شورای رهبری طالبان نیاز به استراحت دارد.

یکی از رهبران طالبان با اعلام اینکه آمریکا می‌خواهد طالبان روابطش با داعش و القاعده را متوقف کند، گفت: طالبان به آمریکا تضمین داده که آنها مخالف هرگونه اقدام از سوی گروه‌های شبه نظامی در استفاده از افغانستان برای انجام حملات تروریستی علیه آمریکا یا سایر متحدانش است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.