صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۲۵۸ میلیون دلار صادرات فرش و صنایع دستی در ۹ ماه
۲۵۸ میلیون دلار صادرات فرش و صنایع دستی در ۹ ماه

آمار تجارت خارجی در دوره 9 ماهه امسال نشان می دهد

۲۵۸ میلیون دلار صادرات فرش و صنایع دستی در ۹ ماه

آمار تجارت خارجی در دوره 9 ماهه امسال نشان می دهد 12 هزار تن فرش و صنایع دستی به ارزش 258 میلیون دلار صادر شده در حالی که در مدت مشابه پارسال، میزان آن هشت هزار تن به ارزش 331 میلیون دلار بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، جداول آماری گمرک ایران نشان می دهد، میزان صادرات فرش و صنایع دستی در ۹ ماهه امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال از نظر وزنی ۵۵ درصد رشد نشان می دهد، اما از نظر ارزش ۲۲ درصد افت دارد.
مجموع صادرات غیر نفتی در ۹ ماهه امسال ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن به ارزش ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار شد که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال (منتهی به آذر ) با رقم ۸۸ میلیون و ۷۱۹ هزار تن به ارزش ۳۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار، از نظر وزن ۲ درصد کاهش و ارزشی ۵٫۴ درصد افزایش نشان می دهد.
آمارها نشان می دهد متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در دوره یادشده ۳۸۴ دلار ثبت شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال، رشد ۷٫۶ درصدی دارد؛ پارسال در ۹ ماهه هر تن کالای صادراتی برابر با ۳۵۷ دلار بود.
علاوه براین متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی در ۹ ماهه امسال به یک هزار و ۳۶۷ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال(یک هزار و ۴۰۹ دلار) افت سه درصدی دارد.
در یکسال ۹۶ بیش از ۱۲ هزار تن فرش و صنایع دستی به ارزش ۴۶۳ میلیون دلار صادر شد که از نظر وزنی نسبت به سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۴ درصد افت دارد، اما به لحاظ ارزش ۱۷ درصد افزایش یافت.
سال ۱۳۹۵ نیز بیش از ۱۴ هزار تن فرش و صنایع دستی به ارزش ۳۹۷ میلیون دلار صادر شده بود.
صادرات کالا در سال گذشته با احتساب میعانات گازی کشور به ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که ارزش آن ۴۶ میلیارد و ۹۳۱ میلیون دلار بود و نسبت به سال ۱۳۹۵ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱٫۸ و ۶٫۶ درصد افزایش داشته است.
متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی در سال گذشته برابر با ۳۵۵ دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۵ به میزان ۴٫۷ درصد افزایش داشت.

 

همچنین مطالعه کنید:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.