صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / کنعانی – پوعلی گنجی زوج هماهنگ‌تر خط دفاع
کنعانی – پوعلی گنجی زوج هماهنگ‌تر خط دفاع

قربانی مطرح کرد

کنعانی – پوعلی گنجی زوج هماهنگ‌تر خط دفاع

یک بازیکن پیشین فوتبال می‌گوید قدرت تیم ملی باعث شد تا بازیکنان چین به اشتباه بیفتند و تیم ملی از روی آن اشتباهات به گل برسد.

دیدار تیم ملی فوتبال ایران و چین

پیروز قربانی، درباره پیروزی ایران مقابل چین در یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: بازی خوبی از تیم ملی ایران شاهد بودیم. انتظار می‌رفت که ایران این بازی را با برد پشت سر بگذارد و در این بازی نیز موفق ظاهر شدیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، او درباره نقطه قوت تیم ملی گفت: نقطه قوت تیم ملی این است که ساختار دارد. ما چه در ساختار دفاع و چه در ساختار حمله، دارای طرح و برنامه‌ریزی هستیم و این باعث می‌شود تا تیم ملی ما ساختار مناسبی در رقابت‌ها داشته باشد. گل‌هایی که ایران به چین در بازی دیشب زد، به هیچ عنوان اتفاقی به ثمر نرسید و کاملا فکر شده گل‌های ما به ثمر رسید. مثلا در گل‌ اولی که مهدی طارمی آن را به ثمر رساند، امید ابراهیمی آن را بی جهت زیر توپ نزد و سردار آزمون آن را با هشیاری از بازیکن چین دزدید و زمینه‌ساز گل اول ایران شد.

او ادامه داد: اشتباه تیم حریف در دو حالت رخ می‌دهد. زمانی که تیم مقابل ضعیف باشد و شاهد اشتباه‌های فنی از این تیم باشیم. نوع دیگر اشتباه این است که قدرت یک تیم باعث شود تیم حریف به اشتباه بیفتد و ما در بازی دیشب شاهد چنین اشتباهی از تیم ملی چین بودیم. قدرت تیم ملی باعث شد تا بازیکنان چین به اشتباه بیفتند و ما از روی آن اشتباهات به گل برسیم.

قربانی در ادامه اظهار کرد: ما در هر بازی سه بازیکن در زمین داریم که از پرسینگ بالایی برخوردار هستند. در بازی قبلی برابر عمان جهانبخش بود که این وظیفه را بر عهده داشت و در آن‌ بازی هم به گل رسید. در بازی برابر چین آزمون و طارمی بازیکنانی بودند که در پرسینگ فعال بودند و ما شاهد گلزنی این بازیکنان بودیم.

او در مورد بازی برابر ژاپن گفت: ژاپن تیم با کیفیت‌تری به نسبت چین است. با این که تیم ژاپن با تیم‌های گذشته‌اش یک مقدار فاصله دارد اما در این بازی، ژاپن اشتباهات کم‌تری به نسبت چین خواهد داشت. اگر چین در این بازی پنچ اشتباه داشت، ژاپن دو اشتباه خواهد داشت و ما باید از تمرکز و هوش زیادی برخوردار باشیم تا از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

این بازیکن پیشین استقلال درباره تغییرات زوج خط دفاع در بازی‌های تیم ملی گفت: هر مربی سبک منحصر به فرد خودش را دارد. باید شرایط دفاع را در تیم ملی دید اما به نظر من زوج کنعانی- پورعلی گنجی هماهنگی بیش‌تری دارد و می‌تواند برای تیم ملی موثرتر باشد.

او در پایان گفت: ایران پتانسیل بالایی برای قهرمانی دارد. ایران و کی‌روش ۸ سال است که باهم دارند کار می‌کنند و شناخت خوبی از یکدیگر دارند. همچنین اعتماد به نفس تیم ملی افزایش پیدا کرده و همه چیز مهیا است تا امسال قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا پس از سال‌ها رقم بخورد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.